Summa sidvisningar

fredag 3 januari 2014

Blev en sväng till IKEA på Roberts begäran

Som alla redan vet så älskar ju Robert IKEA. Han fick lov att fotografera det när han kom fram! Så lycklig att han strålar. Som en lydig (lycklig) fru så följer jag självklart med dit! Jag gillar ju faktiskt IKEA jag med.
Vi började med att äta. Trerätters för två personer och en burk mat till Fabian 172 kronor det är alldeles lagom tycker jag. Gott är det också.
Fabian hade fullt upp med att kolla på folk och barn som sprang omkring.
På golvet i lekhörnan är det som ett akvarium med fiskar som simmar omkring, rör man vid fiskarna åker dom iväg. Det var spännande att se på tyckte Fabian.
Fabian fick en diskborste att leka med inne på IKEA, han vägrade att släppa den så hon i kassan fick blippa den i handen på honom. Han höll den så hårt hela tiden att han till och med somnade med borsten i ett fast grepp.
Fabian älskar att riva ut kastrullerna i köket och skramla omkring med dom. Idag fick han sig ett alldeles eget kastrullset och små köksredskap till. Och så diskborsten såklart!
Vi köpte även skohorn för att "barnsäkra" kökslådorna till flytten. Så värst säkert var det inte! Fabian har aldrig klämt sig i lådorna tidigare. Nu gjorde han det, och det rejält! Lyckades få ut en låda så pass att fingrarna kom emellan. Han satt som berget så jag fick skynda mig att dra bort skohornet för att få loss honom. Lilla älskade plutten, kommer att bli två blånaglar. Vi fick flyttkartonger av ett par vänner idag också. Massor! Det behövdes verkligen. Nu kan jag packa ner en hel del till. Börjar se riktigt tomt ut här hemma nu, ska bli kul när vi kommer på plats i andra lägenheten och får börja plocka upp och göra lite ordning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar