Summa sidvisningar

torsdag 30 januari 2014

Börja plugga eller inte....

Idag fick jag finbesök av en gammal arbetskamrat jag jobbat natt med.
Fast särskilt gammal är hon inte ;)
Hon hade med sig massor med saker. Lilla Alice fick två fina bodys, jag fick en inredningstidning, tulpaner och mumsiga bullar hon hade bakat.
Så roligt att träffa henne igen, det var ett tag sen sist.
Nu var det dess värre lite rörigt här hemma när hon kom.
Först vaknade Fabian, sen ringde dom från Habiliteringen, så ramlade Elin, Dennis och lilla Alice in och strax efter det kom Robert hem på lunch (som jag inte hunnit fixa)

Det var logopeden som var här igår som ringde. Vi ska få träffa läkaren igen (han som det inte klickat så bra med) dom hade tagit till sig det jag sa igår när dom var här.
Hon sa att jag var den tredje på kort tid nu som tänkt börja plugga för att kunna ha sitt barn hemma lite längre.
Så tyckte hon inte att det skulle behöva vara. Men, men vad gör man när det inte finns några andra alternativ?

Jag var på vippen att ringa och säga upp förskoleplatsen idag.
Jag vet inte hur jag ska göra. Allt bara snurrar i skallen och högen med räkningar växer.
Känns som det inte finns något annat att göra än lämna honom på dagis och börja jobba.
Men hur ska jag kunna fylla i papperen till förskolan om tider när jag inte ens vet var jag ska jobba?
Vill i så fall ha honom där kortast tid möjligt.
Mitt hjärta slits snart itu och mitt huvud kommer att sprängas av allt grubblande hit och dit.

Har varit till vägledningscentrum idag men blev inte mycket hjälpt eller klokare där heller. Ska be Robert hjälpa mig kolla igenom hur man söker utbildningar, han har ju nyss pluggat så han vet.

Idag har vi föresten vår 4:de bröllopsdag. Men vi har många fler än så framför oss.

Älskar dig Robert, min underbara man <3

Igår vaknade Fabian på kvällen och hade lite "mysstund" med sin pappa innan vi gick och la oss tillsammans :)

1 kommentar:

  1. Jag har ju haft turen att kunna vara hemma så länge som jag gjort nu med mina barn..
    Men du kan ju alltid ha 15h bara och då är det oftast dagis som bestämmer vilka dagar och tider som gäller. Nu när du inte ens vet vilka tider du själv ska jobba..oftast är de flexibla..

    SvaraRadera