Summa sidvisningar

söndag 5 januari 2014

För Fabian finns inga vilodagar

 Farmor och farfar kom förbi och hälsade på en sväng idag. Farmor och Fabian kollade i den väl lästa maskboken.


Farfar Leif, Fabian och farmor Kathryn

 Vi tränade lite ståskal idag igen. Det gick bättre idag, med bättre menar jag att han inte grät floder när vi satte på skorna och spände fast honom i skalet.
 Han stod närmare 15-20 minuter innan vi tog ur honom. Då säckar han ihop direkt igen. Förhoppningen och meningen med skalet är att han ska hitta sina muskler när han står i det.
 En enda gång har han stått på sina ben i nån minut. Då trodde vi att nu har han hittat de! Nu kan han stå på sina ben! Men så var det inte, konstigt för han är så stark i benen när han sparkas och hoppar runt i sin gåstol.
 Jag tvivlar inte på att han kommer att kunna stå en dag. Även om han kanske så är tre år den dagen det händer.
 Jag skulle vilja ha tag på en sån där långsmal Lack eller Expedit hylla från Ikea. Inte ett hyllplan utan en riktig hylla med fack. Har sett en sån bra ide´där det var påmålat en spis på den. Man har den liggande alltså. Skulle vara perfekt för Fabian att stå vid och leka när han är i sitt skal. Han som älskar att skramla med sina kastruller.
En typ sån här och jag ska ha den liggande istället

 Robert gjorde egna hamburgare till middag idag (ja jag älskar vitlöksdressing), supergoda och saftiga var dom.
Har även varit upp till grannen och handlat lite fikabröd av henne tills Robert fyller år.
Hon gjorde även Fabians fina 1-års tårta. Hon har sökt till "Hela Sverige bakar" Hoppas innerligt att hon kommer med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar