Summa sidvisningar

tisdag 26 augusti 2014

En mycket speciell dag

Idag är dagen här som vi väntat på länge.
Vi är i Stockholm av en alldeles speciell anledning.
Robert ska nämligen göra en Gastric By Pass.
Han har tyckt att det känts som ett misslyckande då han lyckats gå ner på egen hand tidigare.
Från den dagen hans gallproblem började tog den sju månader innan han blev återställd och kunde träna riktigt igen.
Han tränade varje dag och åt riktigt men trots det så pekade vågen sakta uppåt...

Till slut blir det inte kul längre. För att kunna få ett normalt liv och inte ständigt behöva tänka på vad man stoppar i sig och måste träna flera timmar om dagen, så var det här den bästa lösningen.

Idag är första dagen i vårt nya liv. Operationen görs på Sofiahemmet i Stockholm.
Klockan 06:30 skulle han vara på plats. Vi hade tänkt gå dit då jag mitt nervknippe inte vill köra bil mitt i morgonrusningen.
Jag som aldrig haft några problem med att köra utan har kört vart som helst.

Nu regnade det och jag har glömt både jacka och tröja hemma så vi fick ta bilen.
Jag vann mot mina hjärnspöken och körde tillbaka till lägenheten där vi bor.
I två nätter ska vi bo här.
Imorgon får vi åka hem om allt gått som det ska.
Jag är så sjukt nervös. Jag som borde  vara lugn och lugna Robert.
Det kommer att bli så bra när det är gjort.
Efter lunch ska jag ringa dit och höra hur det gått.
Sen ska vi såklart hälsa på honom när vi får.
Nu ska jag lägga mig och vila medans Fabian sover.
Det blev inte mycket sömn i natt ♡

14 kommentarer:

  1. Åh, då ska jag tänka på er idag. Håller alla tummar! ❤️

    Kram Nina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Nina! Allt har gått jättebra ♡ Kram

      Radera
  2. Nu trillarna tårarna... så fin bild på era händer med speciella budskap. Förstår att fm nu blir en lång väntan... ni fixar det, tillsammans! Kärlek gör en stark <3 Kämpa på fina fantastiska Ni! Jag är med er i tanken och hjärtat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vad vore man utan kärlek....förmiddagen var lång men allt har gått bra♡ Puss o kram älskade kusin

      Radera
  3. Jag skickar varma tankar till er båda!! Hoppas allt går bra! Kram, Karin S. <3

    SvaraRadera
  4. Jag gjorde min Gbp i juni förra året och är sååå nöjd. Ja det är nu erat nya liv börjar:-) Lycka till med allt nu!!!

    SvaraRadera
  5. Massor av kramar till er o Robert är stark som gör detta!!
    //Marina

    SvaraRadera
  6. Lycka till och hoppas allt går bra, tänker på er kram.
    /Lotta

    SvaraRadera
  7. Hej stort lycka till med ditt nya liv Robert. Tänk bara på att operationen är en hjälp på vägen du måste fortfarande tänka på vad du äter och hur du äter osv. Motionen får man aldrig glömma heller. Jag har gjort denna om och gick ner väldigt bra i början men efter att ha opererat bort min sköldkörtel så gick jag sakta men säkert upp igen. Tyvärr. Nu har jag börjat med något som har gett mig mycket positivt. Titta gärna in på min blogg där du/ni kan läsa mer. Hör gärna av dig så berättar jag mer. Hoppas dom första dagarna nu har gått bra. Kram till er alla tre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dom första dagarna har varit tuffa. Han har blött väldigt mycket och mått illa och kräkts.
      Idag har det varit bättre Tack och lov. Är helt övertygad om att det här kommer att gå bra.
      Det Robert mest ser fram emot är att kunna röra sig och träna som efter BL innan han blev dålig och gick upp igen. Det gäller att förändra tänket innan operationen annars är nog operationen
      Bortkastad många gånger.
      Kram

      Radera
  8. Jag önskar er stort Lycka till! Kärleken övervinner allt! Jag följde Roberts väg genom Biggest looser och att ni blev föräldrar till Fabian! Vilken tur att Fabian fick er som föräldrar, som orkar stötta och hjälpa honom. Ni har mina varmaste sympatier! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så otroligt mycket för dina värmande ord ♡♡♡
      Kram och tack!

      Radera