Summa sidvisningar

söndag 24 augusti 2014

Man får mycket gjort inne när det regnar ute

Började att måla om suffletten på vagnen i morse. Den kommer att bli så snygg när den är klar!


Efter målningen började jag att sy. Blev lite fler kuddfodral. Det går en grön tråd genom hela vår lägenhet kan man säga :)
Dom här kuddarna är Fannys. Hon hade köpt tyg och jag sydde åt henne.


Även sovrummet fick nya gardiner och så en kudde som matchar gardinerna.
Självklart med gröna inslag :)
Rosa och grönt är också fint ihop.


Tyget till gardinerna i köket var det faktiskt Robert som valde. Dom matchade kuddarna jag sydde förut i färgerna. Ska göra fler kuddar med hästar och hjärtan på. Tyckte dom blev riktigt fina.
Medans jag har sytt så har Fabian och Robert haft en riktig pappa dag och hängt hela dagen. Dom var och handlade så jag var helt själv hemma ett tag. Det kändes konstigt men jag överlevde. Det har regnat precis hela dagen så det var en perfekt dag för lite hemmapyssel.
Grönt är skönt
Fabians rum har såklart också gröna inslag precis som hockeylaget FBK han är döpt efter :)

8 kommentarer:

  1. Va duktig du är och så fint allt blev! :)
    Tips om du nån gång tänker beställa tyger alt. åker till Stockholm är att kika in på Stoff & Stil, där finns det massa fint och bra priser! :)

    Har ett par jeans, tyg samt en "detalj" som ska sy fast, som är tänkt att bli en kjol men det verkar aldrig bli av. Samt lite tyg som ska bli hissgardiner är det tänkt... Är det något du vill och kan fixa? å vad skulle du vilja ha för det?

    Kram Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åker till Stockholm idag sån tack för tips. Vad det gäller hissgardin så måste jag nog öva att sy nån först :-)
      Kram

      Radera
    2. Ligger ute i kungens kurva föresten :)

      Heter de inte hissgardin, som du sytt till köket? för det var en sådan jag menade, och de är väl inte så svåra, eller?
      Intresserad och har du tid att hjälpa mig?

      Radera
    3. Jo en sån kanna absolut sy åt dig! :-)

      Radera
    4. Hojta till när du har tid å sy, så får vi träffas, så du får tygerna.

      Radera
    5. Vi kan höras av på mobilen :-)

      Radera
  2. Åhh vad snyggt du gjort och å va duktig du är!!! Men vad får du tag i alla fina tyger o. stuvbitar? Nu fick jag världens inspiration att fixa till här hemma. Börjar nog med sovrummet ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att jag kan inspirera :-)
      Stuvbitarna har jag hittat i tygaffären här nere på stan. Sen har jag köpt lite tyger på Ikea.

      Radera