Summa sidvisningar

måndag 13 januari 2014

En effektiv dag

Har fått mycket gjort idag. Började med ett långt samtal från försäkringskassan angående vårdbidrag för Fabian. Pratade med dom i över en timme.
Nu är det bara att hålla tummarna och hoppas att det går bra. Det blir ju trots allt en massa extra utgifter när det är som det är. Bara maten kostar en massa extra när vi måste köpa burkar med pure´ för att jag inte kan få till den lösa konsistensen han kan äta själv.För att inte tala om allt man köpt för att han ska kunna tränas på rätt sätt.
Vi var över till Aktiv Ortopedteknik och lämnade in ståskelt så dom satte på handtag på sidorna. Blir lättare att hålla då.
Har inte lyckats få till något urinprov heller. Han vill verkligen inte kissa rakt ut i luften. Har haft honom sittandes/liggandes naken i timmar utan att han släpper så mycket som en droppe. Sätter jag honom på pottan då kommer det!
Pottan är ju inte tillräckligt ren för att ta prov ur även om jag tvättar den riktigt.
Kom på ide´n att tejpa fast en plastmugg fram så endast pillesnoppen hängde över den och skulle han bajsa så hamnade det bakom. Nu gick det så bra att han bara kissade och allt hamnade i den rena muggen.
Kunde hälla över lite i ett rör vi fått med hem och gå över med provet :)
Dom kollade direkt när vi kom dit så vi fick svar direkt och det såg bra ut. Skönt.
Fick beröm för min ide´och det är ju alltid kul och höra :)

Dagens lunch blev billigt och gott. Blodpudding och lingonsylt

Mormor var hit och lekte lite med Fabian. Han blir så glad när hon kommer.
Vi fick mycket gjort på vår promenad. Lämna urinprov; fixa ståskalet, lämna in hyrfilmer och det roligaste av allt, hämta nycklarna till nya lägenheten!
Var riktigt friskt ute idag så vi fick klä oss rejält. Fabian är så varm och gå i sin sköna åkpåse.
Nu väntar jag på en kvinna som ringde igår och vill köpa klädseln till Ektorp soffan jag lagt ut på blocket. Snart är alla saker borta jag lagt ut, det känns riktigt bra.

4 kommentarer:

  1. Med dom handtagen på skalet blir han ju bästa sortens viktträning för Er ;-) kan ju använda Fabian och gåskal som hantel/skivstång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha ja det var ett bra tips Anna! :)

      Radera
  2. Jag trodde du lagt ut en bild på hans bajs först innan jag läste att det var blodpudding, var ju en bild på pottan först haha

    SvaraRadera