Summa sidvisningar

fredag 3 januari 2014

Även en fembarnsmamman kan behöva tips och råd

Fabian har alltid varit så enkel att natta och lägga på dagen när han ska sova. Men något har hänt, oftast somnar han av sig själv när han är jättetrött och dricker välling innan. Han sover ju "middag" 2-3 gånger per dag än. Nu har det blivit som en förskjutning på dygnet. Han somnar på kvällen runt klockan 20 men vaknar efter en och en halv timme och vill inte sova mer. Då håller han låda till 1-2 på natten. Det är som att han sover sin sista middag på kvällen. Har försökt hålla honom vaken längre både dag och kväll men det gör ingen skillnad. Idag blev han ledsen så fort jag gick in i sovrummet lilla plutten. Provade då att lägga honom i sitt rum och då somnade han direkt. får prova och se om det kanske går bättre. Vi flyttar ju snart och då blir ju allt nytt ändå. På nätterna har det enda sättet att få honom att somna varit att ha honom i vår säng. Vilket resulterat i blåmärken, flintskallighet och rivsår på mamman och pappan. Vi låg och skrattade åt Fabian i natt när han höll låda. Stackars Robert ska ju upp tidigt och jobba, jag får ju numer sova till klockan tio på morgonen då Fabian vaknar. Lite svårt att få Fabian att slappna av när han har en pappa som gillar att busa lika mycket även om det är mitt i natten :) Jag njuter i alla fall av varje sekund av den lilla skrutten även om det är mitt i natten <3  Kan vara så att det händer mycket i hans lilla liv just nu och sömnen blir drabbad av det.

2 kommentarer:

  1. Kan ju vara en av massa utvecklingsfaser han kommit in i.

    SvaraRadera