Summa sidvisningar

måndag 9 november 2015

Varför mår jag inge bra

Sitter på jobbet och tar igen mig med en kopp kaffe.
Blev en promenad hit idag.
Dock inte så uppiggande som jag hoppats.

Har ringt vårdcentralen idag på min mans inrådan.
Jag borde må bra.
Jag tycker att jag mår bra, i huvudet.
Robert frågade mig igår om jag fortfarande har självmordstankar.
Nej, det har jag absolut INTE.

Men jag känner mig orkeslös.
Är ständigt trött och har ingen energi alls.
Jag suckar och gäspar hela tiden.
Får liksom inte luft.
Tappar hår värre än en hund som byter päls.
Blir andfådd av minsta lilla rörelse.
Drömmer mardrömmar i stort sett varje natt.
För att inte tala om glömskhet.
Jag glömmer ALLT!

Skriver jag inte ner det direkt så glömmer jag det.
Ibland glömmer jag även fast jag skrivit ner det jag ska komma ihåg.

Det sista jag tänkte på i morse när jag skulle gå till jobbet var matlådan Robert gjorde iordning till mig igår kväll.
Ni kan aldrig gissa vad jag glömde kvar hemma....
Jo matlådan såklart.

Jag har dock bra koll på allt vad gäller Fabian och det som ska fixas på jobbet.
All min energi går dit så det finns väl inget kvar sen.
Förrådet är inte så stort just nu.

8 kommentarer:

  1. Jag hoppas de skickar iväg en rejäl skvätt med blod till analys... Skulle tro att du behöver lite extra Järn och B-vitaminer... Skulle vara bra om det var en så enkel sak som gör dig så trött... Hoppas de kan hjälpa dig!! Kram, Karin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack♡♡♡ Har fått så bra råd av er så nu vet jag vad jag ska fråga om. Kram på dig Karin!!

      Radera
  2. kolla sköldkörteln...

    SvaraRadera
  3. Läser din blogg varje dag men aldrig kommenterat tror jag.
    Googla på magnesiumbrist och kolla om det stämmer in på dina symptom. Jag tycker det låter lite så :-).
    Min man är "drabbad" av det, men innan vi kom fram till det, suck säger jag bara... Det går nämligen inte att ta ett blodprov och kolla om du har för lite magnesium, däremot kan man se om nivån är bra eller hög. Det finns magnesiumtillskott att köpa på apoteket. När min man mådde som sämst så tog han 6 tabletter om dagen. Man kan inte ta för många, det som händer då är att man får diarré och i såfall minskar man med en tablett/dag. Jag tror han tar ca 4 /dag nu.
    Ett litet tips, som du antagligen inte kommer få av läkaren :-).
    Tyvärr har magnesiumbrist liknande symptom som nedstämdhet/ångest, så "risken" finns att de vill skriva ut "uppåt-piller" och är det det som är problemet så är det ju bra, men det behöver inte vara det...
    Lycka till! Och hoppas du blir å må bättre :-)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du♡ Det var inget jag kunnat komma på själv. Ska googla det för googla de är jag bra på ;)

      Radera
  4. Kolla upp kvicksilverförgifning..... som man får av amalgamlagningar. Du blir förvånad vad det ställer till med. Gick i 8 år hos massor av läkare och provtagningar,tills en dag jag läste om detta. Tog genast ut skiten och fick livet tillbaka på 2 v. lycka till

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då kan jag i alla fall bocka av just det. Tog ut mitt amalgam för rätt många år sedan men tack för tips och omtanke ♡

      Radera