Summa sidvisningar

torsdag 19 november 2015

Det hade kunnat gå riktigt illa för Selma

Vaknade upp i morse och fick se att det snöade!
Jag blev så glad.
Jag som längtat efter snö och ljuset det för med sig.
Jag hann vara glad i ungefär 30 sekunder för sen slutade det och gick över i regn...

Har varit till vårdcentralen och fått svar på proverna jag tog förra veckan.
Allt såg bra ut. Järnvärdena var något låga så jag ska köpa järntabletter.
Mina symptom är typiska utmattningssyndrom. Min kropp har varit under stress och press i flera år och även om huvudet känns bättre så kan kroppen reagera fysiskt långt efteråt.
Jag får helt enkelt lyssna på min kropp lite bättre än jag gjort.
Inte ha dåligt samvete över att behöva vila under dagen.

Fabian har fått en madrass bredvid sin säng på golvet.
Sen får vi kolla till honom lite extra tills han somnat helt enkelt.

Idag höll det på att gå riktigt illa för lilla Selma istället.
Hon stod och lekte tittut bakom en gardin.
Bredvid henne stod en Malm byrå från Ikea.
Hon fick tag i översta lådan och byrån välte över henne!!
Tack gode gud att hennes föräldrar var i samma rum!
Räddningen blev en papperskorg som stod framför byrån och hindrade byrån från att falla helt över henne!
Hon hade dött om hon fått den över sig.
Den väger ju bly!
Vi har också två såna hemma och jag hade aldrig kunnat tro att en så liten människa skulle lyckas välta en sån klump.
Fanny var helt skärrad när hon ringde och nu ska byrån skruvas fast i väggen!

Det spelar nog ingen roll hur mycket man försöker barnsäkra sitt hem så finns det nog alltid nåt man missat.
Det är inte lätt att ha stenkoll på barnen hela tiden heller.
Jag minns när Felix var liten. Han var ju nummer fyra i syskonskaran och hängde i släptåg på sina syskon hela tiden.
Rasmus har alltid haft ett vakande öga på barn som varit mindre än honom.
Och tur var väl det.
Vi bodde i skogen och barnen var ute och lekte.
Rasmus kom inspringande och ropade att Felix ätit giftiga bär.
Rasmus var väl 4-5 år då och Felix skulle fylla 2.
Han hade fått i sig liljekonvaljbär och det var bara att åka in till akuten.
Det gick bra som tur var.
Han har slagit sig rejält nån mer gång också. Likaså Rasmus ett par gånger när han var liten.
Man känner sig som världens sämsta förälder när ens barn råkar ut för något.
Men det kan hända en olycka även fast man sitter alldeles bredvid dom.
En olycka sker så snabbt att man knappt hinner blinka.
Det är verkligen ren tur att det går bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar