Summa sidvisningar

torsdag 12 november 2015

Haft en snygg föreläsare på jobbet

Idag har jag chockat min man rejält. Jag hade nämligen maten klar när han kom hem från jobbet. Han skulle vara så snäll att komma till mitt jobb och berätta om sin resa med mot- och medgångar så jag fick vara lite snäll tillbaka.
Han uppskattade min korvgryta jag gjort. Jag tyckte själv att den blev jättegod. 
Lättlagad God mat som inte är allt för dyr heller.

1 ring med falukorv som jag tärnade ganska stort.
Ca 6 potatisar (tärnade)
1 gul lök 
1 påse frysta grönsaker med morötter, broccoli och blomkål. 
1 liter hönsbuljong 
2 msk tomatpure
1 burk krossade tomater
Fräste på korv, potatis och lök. Slog över buljongen och lät koka tills potatisen blivit mjuk. Hällde i dom frysta grönsakerna, tomatpuren och krossade tomater  och kokade ca fem minuter. 
Salt och peppar efter smak.
"Mina" pensionärer bjöds på kaffe/te och smörgås medan Robert pratade. Dom ställde många bra frågor till honom och det blev en lyckad kväll (igen) 
Mamma åker på semester nu i två veckor vilket innebär att jag ska vara ledig från mitt jobb också. Jag kan säga att jag kommer ha svårt att hålla mig därifrån. 
Jag mår lika bra på mitt jobb som hemma. Jag får nästan nypa mig i armen varje dag då jag knappt tror det är sant att jag har sånt bra jobb.

Mycket tack vare min pensionärer som är ett underbart gäng♡ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar