Summa sidvisningar

fredag 27 november 2015

Kamera i näsan och födelsedagsmiddag

Idag har jag varit färggrann. Började dagen med ett besök på lasarettet på öron-näsa-hals. Läkaren kände och klämde på min hals men det kändes normalt. Avslutade undersökningen med att köra ner en kamera genom näsan och ner i halsen. Det var väl ingen höjdare direkt men det gick över förväntan. Det var som tur var ingen stor systemkamera utan en smal fin liten slang. Fick bedövning i näsan innan också. 


Allt såg bra ut där med. Skönt att höra såklart men det är ju ändå inte skönt att gå runt med en stor klump i halsen. Det hon kunde höra är att min röst blivit "skorrig" och att jag ska äta magmedicin i en månad för att motverka ifall det är så att det är magsyra som åker upp i halsen och irriterar.
Vi hade bestämt att vi skulle gå ut och äta med Fanny och Jesper idag. Som en försenad present till honom.
Vi gick till Mimos och åt. Grabbarna stoltserade med sina Movember mustascher. Selma var trött och somnade efter maten.
Fabian försökte gömma sig, men jag hittade honom ;)
Tre generationer "tjejer"
Mormors lilla älskling ♡
Robert tog en god fiskplanka och jag kycklingspett. Vi bytte med varandra efter några tuggor. Men båda rätterna var otroligt goda!
Det blev en kall öl till maten.
Fabian är alldeles förälskad i sin syster. Dom hade pusskalas i myspölen när vi kom hem så Fanny hade knappt nåt smink kvar efter alla blöta pussar :)
Jag hittade bästa julklappen till min alldeles egna selfiekung! Min kära make! 

Lilla Alice har fått vattkoppor. När dom andra var små såg vi till att dom fick vattkoppor så var det gjort sen. Först hade Elin det sen fick Rasmus, Fanny och Felix det samtidigt. En rätt dryg vecka med lite sömn men som sagt sen var det gjort.

Pratade med Robert om det idag och han hade då aldrig hört talas om att nån medvetet låtit sitt/sina barn blivit smittade för att få vattkoppor. 
Jag fick lov att fråga på Facebook om jag var ensam om det. 
Det var jag absolut inte. Det blev en lång diskution på min fråga där.
Robert googlade det och läste att det var vanligt mer tillbaka tiden att föräldrarna gjorde på det viset.

Hade man däremot ett barn med sämre immunförsvar så skulle man absolut inte riskera nåt genom att låta smitta sitt barn med flit. Så vi försöker att undvika att få Fabian smittad än på ett tag i alla fall. Vi ska åtminstone inte smitta honom med flit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar