Summa sidvisningar

onsdag 18 november 2015

Idag hände det vi fasat för

Fick besök av den här lilla busfröken och hennes mamma idag. 
Hon är så otroligt söt lilla Selma. 10 månader har hon blivit och idag tog hon sitt första stapplande steg. Hon är tidig med allt, hon kröp för fullt vid 5 månader.
För ett tag sen så hade jag en kväll på jobbet för damerna som bor där. Det var Oriflame och klädvisning. Friendtex heter företaget som kläderna kom ifrån, ett danskt märke.
Jag provade en jacka/kappa som jag blev alldeles förälskad i. Tyvärr var den för liten för mig. Men Lena som hade kläderna med sig beställde hem en större storlek till mig och idag var jag och hämtade den.

Jag är så galet nöjd med mitt köp! Snygg och bekväm! Den framhävde till och med former som inte finns! Sjukt bra jacka.
Nåt annat jag skulle vilja ha är ett sånt här bälte. Det är som en sittkudde på och skulle underlätta otroligt när man bär på Fabian. Tyvärr har jag glömt vad dom heter. Vet inte heller om man kan få dom som hjälpmedel eller om man måste köpa själv. Ska höra med habiliteringen när vi ska dit på måndag. 

Ska även höra om sänggrind. 
Idag hände det som vi fasat för skulle hända. Och varför ska man alltid vänta med nåt tills det är för sent? 
Fabian har ju börjat resa sig i sängen och ställa sig mot väggen.

Ikväll när vi lagt honom så brakade det till ordentligt från hans rum och vi förstod båda två vad som hänt och sprang in på hans rum. Fabian hade ramlat ner på golvet. Som tur var stod hans stora balja med duplo bredvid sängen så han föll inte hårt direkt ner i golvet. Han slog sig inte utan blev mest rädd. Och så blev även vi!

Älskade lilla skruttpojke♡ 

6 kommentarer:

  1. Jättesnygg jacka!! Du passar verkligen bra i den! Otäckt att Fabian föll ur sängen... Han kanske måste ha madrassen på golvet ett tag + en kant runt så att han inte hasar iväg mitt i natten. Hoppas ni kan lösa det på något sätt. Karin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Karin! Ja jag är såå nöjd med min jacka! Fabian har fått en madrass på golvet nedanför sin säng+ att vi får kolla till honom ännu mer tills han somnat. Så får vi se om vi hittar nån bättre lösning sen. Kram

      Radera
  2. Supersnygg jacka/kappa sån skulle jag vilja ha :D
    Stackars Fabian, tur i oturen i alla fall att han inte slog sig.
    Kram till er alla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Synnöve! Ja han hade en himla tur ♡ Kram på dig!

      Radera
  3. Hippychick höftkudde heter den! Vi har den och den är bra. Vi fick inte den som hjälpmedel, men den är inte fasligt dyr heller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Nej jag såg det. Strax över 500:-. Har hört på några på blocket men dom verkar försvinna snabbt. Får bli en ny om jag inte får napp där :)

      Radera