Summa sidvisningar

fredag 13 november 2015

Fredag den trettonde, en turdag

Idag har det varit en turdag.
Igår kväll när vi gick och lade oss så sa jag att till Robert att jag önskade mig en sovmorgon i helgen.

Är upp i stort sett varje natt minst en gång till Fabian och byter blöja på honom.
Ibland är det så blött att man får byta allt i sängen.

I morse vaknade jag och kände mig utvilad. Tittade upp och det var ljust ute. Klockan var nio!!
Gick upp och tittade in till Fabian som fortfarande sov sött.
Jag hann både äta frukost och dricka kaffe i lugnan ro innan han vaknade halv tio.

Han måste ha hört mig igår när jag önskade en sovmorgon.

Vi har länge tänkt på att skaffa oss en ny soffa.
Ville inte göra det när Robert var stor då den skulle bli nedsutten direkt.
Vi hade kollat en soffa på Ikea förut vi skulle vilja ha men den var lite väl dyr för oss.
Åkte dit för att kolla runt på soffor och vi började i fyndhörnan.
Där stod just en soffa vi ville ha!
I rätt färg och allt!
Dessutom 4000:- billigare.
Var inget snack om saken utan den fick följa med oss hem.

Vår gamla uttjänta soffa var Piff och Puff från Ta-till-vara och hämtade.
Vi skickade iväg en fåtölj och soffan.
Blev så full i skratt då dom stackars killarna som skulle bära ut och köra iväg möblerna knappt fick in fåtöljen i hissen.
Hur tusan dom fick ut soffan är ett mysterium.
-vi måste tänka lite, sa dom när jag stängde dörren efter dom och tackade för hjälpen.

Jag gillar Ta-till-vara. Har gjort många fynd där.

Idag fick vi hem nya soffan. Det blev så himla bra.
När vi satt ihop den hoppade vår lilla "Ernst" iväg och hämtade kuddarna vi haft i soffan och kastade upp i nya soffan.
Han vet hur det ska vara han.

Över till nåt annat.
Det är alltid något som cirkulerar på Facebook.
Typ som nutidens kedjebrev.
Just nu är det att man ska lägga upp bilder på sig själv som är minst 15 år gamla.
Jag bävar för att få en "inbjudan". Vet att det bara är att säga nej men det är ett av mina största problem, att säga just NEJ.

Nu har jag visserligen några år till godo om man räknar 15 år tillbaka.
Men många lägger upp bilder från sina tonår.
Jag har inga bilder kvar från den tiden.
Det är en tid jag helst vill bara radera ur mitt liv så jag har helt enkelt kastat alla bilder från då.

Jag blickar framåt och jag är så nöjd med mitt liv som jag har det idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar