Summa sidvisningar

lördag 14 november 2015

Vad är det som händer med vår värld?

Vaknade upp till fruktansvärda nyheter i morse.

Jag ryser i hela kroppen. Är livrädd för att det ska smälla hos oss nästa gång.
Vad får man ut av att bara skjuta ner helt oskyldiga människor?
Var kommer allt hat ifrån?
Hur kan man sluta sig till sådana grupper som bara vill illa?

Är tredje världskriget på gång?

Mamma åkte på semester med min moster igår. Dom ska till Turkiet och Grekland.
Känns inte alls bra att dom är ute och far nu med all oro som är i världen.
Kan inte alla länder bara gå ihop och sätta stopp för dom där terroristerna som får härja runt vind för våg?
Att vi har öppna gränser gör inte att det känns bättre direkt.

Vem som helst kan ju komma in i vårt land.
Varför sprids inte kärlek lika fort som hat?
Frågorna haglar i huvudet men ingen har något riktigt svar....

Idag älskar vi varandra lite extra.
Alla tankar går till offren i Paris♡

Make love not war.

4 kommentarer:

  1. Viktigt att komma ihåg är att människor som gör detta flyr inte, människor flyr från dom. De som gör detta tillhör en organisation med pengar och behöver inte fly över Medelhavet och gå till fots över gränser. Dom kommer in på annat sätt. Har råd med flyg , falska pass osv. Så stänga gränser skulle sannolikt inte stoppa dessa. Däremot skulle fler människor bli fast I deras klor i hemlandet.

    Men jag förstår din oro. Världen är upp och ner känns det som.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det jag menar är att terroristerna smyger sig in med flyktingar över gränserna.....världen är verkligen upp och ner

      Radera
  2. Ja, visst är det förfärligt hur världen har blivit... Jag var i London 2005 under terrorbombningen. "Missade" en av bomberna med endast ngr minuter men kände hur det skakade i golvet när den small. Sedan ett fullständigt kaos i gatorna med skadade, polisbilar och ambulanser i en enda röra... Efter katastrofen i Oslo 2011, var det bara att åka in till jobbet på akuten och köra 2 pass på raken - smått chockad och förvirrad. Man fattar inte att människor kan vara så onda. Jag var i Paris för 3 månader sedan och hade en helt underbar semester. Det är svårt att förstå att en så fin plats kan förvandlas till en krigsson på några minuter. Men vi kan inte gå runt och vara rädda, vi måste fortsatta leva... Kram, Karin.

    SvaraRadera
  3. Jag är mer rädd för vad som kommer hända i framtiden om vi inte släpper in flyktingar. Trasiga människor som står närmare radikalisering än vad vi gör. Trasiga människor blir lättare farligare människor tror jag... Då matar vi terrorismen istället.
    Hur som helst så håller jag med. Det är en sjuk värld ...

    SvaraRadera