Summa sidvisningar

måndag 30 november 2015

Då kan vi bocka av årets första julbord

Vi startade dagen lite lugnt i soffan.
Fabian satt mest och väntade på att Selma skulle ge sig iväg. Så fort hon gjort det skyndade han upp i Fannys knä.
Lugnet varade inte så länge. Med två busar som Fabian och Selma är lugn inte det första ordet man kommer att tänka på. 
Dom skulle vara i Selmas säng och härja runt. Det var ju rätt bra faktiskt för då visste vi vart dom var.
Vi höll på att skratta på oss åt Selma. Hon tyckte näsan mot nätet i sängen och såg så himla rolig ut. 
Försökte varva ner med att rita lite. Selma gjorde sin första teckning. Hon fick lov att rita med nappen i munnen för annars höll hon på att äta upp kritorna. 
Fabian  har tränat sin finmotorik genom att trä kulor på ett snöre. Han är riktigt haj på det. 

Ikväll var vi till dössberget på julbord med mina pensionärer. Robert körde oss i buss dit.
Det blev en otroligt trevlig kväll med massor med god mat.
Man vet inte riktigt var man ska börja för man vill äta av allt innan man blir för mätt.
Det fanns mer dalahästar där än vad vi har hemma ;)
Kan inte säga vilket som var godast. Allt blir så gott tillsammans. 
Det enda bordet jag inte gick loss på var godisbordet. 
Vi blev serverade glögg och pepparkakor först när vi kom.
Nu kan jag bocka av årets första julbord. Jag har ju inte fått vara med på julbord med jobbet dom senaste åren när jag varit hemma.

Jag tar igen dom missade julborden i år kan jag säga. Jag har tre kvar att gå på :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar