Summa sidvisningar

lördag 27 september 2014

Myslördag och pyssel

Har pysslat lite idag med, Fanny fick sig en kudde med hem som matchade dom hon fick förut. Hjärtana har jag sytt av tyg som blivit över från kuddarna jag gjort. Det gäller att ta reda på allt.


Fanny har varit och hållit oss sällskap hela dagen. Hon åkte nyss hem och Fabian har somnat. Vi tog en lunch på China Thai idag. Fabian fick lite räkchips att bita i, han gjorde som med majskrokarna. Bet en tugga och plockade ut och kastade på golvet.


Jag och Fanny vi åt och svalde allt och gjorde tomt på faten. Glassen till efterrätt fick vi däremot stor hjälp av Fabian att äta upp.


Medans jag sydde så inventerade Fabian mina tyger. Han är inte allt för bra att ha som hjälpreda men det gör inget när man är så söt, då får man busa lite. Han skrämdes lite på kvällen efter badet.


Han hade någonstans lyckats hitta en liten aluminiumbit, typ en sån som sitter på oöppnade tandkrämstuber. Han hostade och frustade efter badet och jag trodde att det var vatten han satt i halsen till jag hörde att det lät som nåt värre. Vände honom upp och ner och då kräktes han ut massor med vatten och den lilla aluminiumbiten. Innan det så hann han kissa ner mig och mattan också. Lite kiss och spya gjorde ingenting tur var väl det att biten i halsen kom upp. Tänk att det går bra att stoppa skräp i munnen men inte mat. Jag blir så rädd när han sätter i halsen för han har gjort det rejält och skrämt oss flera gånger. Det är lika otäckt varje gång. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar