Summa sidvisningar

onsdag 10 september 2014

Ångest, ångest, ångest

Fan vad jag hatar ångest!!!

Har städat bort sommaren på balkongen idag.
Samt kört bort alla glas, metall, papper och plastförpackningar.
Älskar att få rensa bort och kasta skräp.

Önskar att jag kunde städa ur min hjärna och kasta bort allt där med!
Mitt pysslande är så otroligt avkopplande och roligt.
Men....
Jag har sån ångest för Facebooksidan jag gjorde. Jag gjorde ingen köp och säljsida utan en sida där jag visar vad jag gör och gjort.
Nu är jag rädd att det ska missuppfattas och jag får skatteverket på mig och blir av med min sjukpenning.
Det jag sålt har varit till inköpspris och jag ligger fortfarande på minuskonto.

Jag gör det för mig själv och nu har jag gjort något som blev jobbigt istället.
Jag avskyr allt vad ångest heter!
Jag vill vara den jag var förut! Den lugna coola som ryckte på axlarna lite lätt och inte brydde sig så mycket.

Eller var det så att det var den "coola" typen som samlade allt på hög och som nu är på väg ut?
Ibland tror jag att jag håller på att bli galen.
Det här är asjobbigt.  Gråt och ångest varannan dag....det hade kunnat vara värre....varje dag.

Men vi skrattar rätt mycket här hemma också så det är inte bara gråt.
Hur som helst älskar jag mitt pysslande och det jag gillar mest är nog hästen med text.
Imorgon ska jag försöka mig på att göra konturerna av vår landskapsfågel Berguven och skriva text i den.

Nu vet jag inte hur jag ska göra med min FB-sida.  Ska jag ta bort den eller ska den vara kvar?
Den spred sig som en löpeld och jag har redan över 350 som gillar sidan.
Det måste ju betyda att inte bara jag gillar det jag gör :)

Jag ska ge det nån dag så får vi se hur jag gör.
Det var som nån skrev, då skulle man ju inte kunna plocka bär och sälja heller.
Men det lutar nog åt att jag tar bort den ett tag så kan jag återuppta den när det inte känns som en belastning.

Jag kommer ju att finnas på instagram och här på bloggen om någon vill ha något av det jag gör.
Finns ju som mig själv på Facebook också såklart och man kan ju alltid skicka ett meddelande där.
Idag har jag gjort en tavla till mamma, hon gillar grönt precis som jag :)

3 kommentarer:

  1. Kollat med Skatteverket vad det är för regler som gäller... Då vet du vad du kan göra utan att behöva oroa dig. Karin S.

    SvaraRadera
  2. Cathrine, det är inte Skatteverket du ska kontakta utan FK, det är därifrån du får din ersättning. Du ska vara försiktig med vad du gör, det är inte mycket som är tillåtet under tid med sjukpenning. Bidragsbrott är allvarligt. Kontakta FK genast och ta reda på vad du får göra eller vänta med att tillverka och sälja saker tills du inte har bidrag längre. Det är mitt råd i all välmening. Det spelar ingen roll om du har en facebooksida eller inte, du har redan talat om på din blogg vad du gör och den är offentlig, bara för en nyfiken handläggare att läsa.
    // A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Har ringt min handläggare på f-kassan som naturligtvis inte var anträffbar idag. Ska ringa imorgon igen. Är det inte ok så får jag låta bli helt enkelt och ha allt jag gör kvar helt enkelt. Tack !

      Radera