Summa sidvisningar

tisdag 2 september 2014

En effektiv dag



När Fabian sov på förmiddagen passade jag på att måla vagnen och sy en sittdyna till den. Hade en tyg så det räckte i ett helt stycke så det fick bli lite pussel. Men den blev riktigt bra ändå tycker jag, färgglad och matchar resten av vagnen.


Jag vadderade dynan med en filtvadd, den fick jag av Elin förut för hon hade en hel rulle med sånt. Blev perfekt tjocklek på dynan.


Fabian gillar att titta på fiskar. Elin och Dennis har fått lov att göra sig av med sitt akvarium då lilla busfröken Alice var på det hela tiden. Vi hittade en Youtubefilm med fiskar som vi körde genom TV:n. Det var spännande tyckte Fabian.


Då Robert måste röra sig mycket eftersom han inte kan ta Fragminsprutorna så tog vi en promenad ner på stan. Gjorde vår plikt och gick och röstade. Blev även en lunch på stan (för mig) Robert tog en smoothie. Han har känt sig mycket bättre idag. Dom ringde från Sofiahemmet idag och undrade hur det gick för honom.
Imorgon får han börja äta pureád mat, gissa om han är glad för det!? I fem veckor har han levt på flytande kost.


Köpte en bit tyg i Nusnäs igår. Ville ha kuddar i soffan som matchade mattan vi köpte förut, nu har vi det :) Det var första gången jag sydde kuddfodral med dragkedja i. Hade fått för mig att det var krångligt men det var det då absolut inte. Tvärs om. Dragkedjor är ju ganska dyra. Därför är det ju så bra med loppisar, där kostar dom inte många kronor :) 


Jag ville ha med dragkedja bara för att spara på tyget lite, det var inte sista gången det blir dragkedja. Blev nöjd med resultatet här med :) 

1 kommentar: