Summa sidvisningar

fredag 12 september 2014

Det blev ingen fredagsmys

 Mitt besök hos terapeuten gick bra. Många tårar men bra. Jag sa till Robert igår att jag kan förstå att folk tar livet av sig när dom inte mår bra.
Nu har jag absolut inte tänkt dom tankarna själv men jag kan förstå. Att må såhär är ingen dans på rosor. Att inte känna igen sig själv längre.

Men min terapeut kommer med så kloka ord och råd som jag verkligen försöker att ta till mig. Jag vann över mig själv häromdagen. Jag kände hur en ångestattack bar sköljde över mig dom en våg. Hjärtat håller på att hoppa ur kroppen, allt börjar snurra runtomkring och det känns som att jag kommer att svimma.

Jag hade Fabian i famnen och tänkte för mig själv att ta det lugnt nu, försökte verkligen att slappna av så gott jag kunde. Det hände i en butik, hade det varit för en månad sen hade jag sprungit ut ur butiken och struntat i att handla.

Nu genomled jag hela attacken, stannade kvar i butiken, och överlevde. 1-0 till mig över mig själv!
 Jag fick tag på min handläggare på F-kassan idag också. Hon skulle prata med en kollega och ringa upp mig igen. Det känns skönt, vill inte att det ska bli nåt krångel. Hon tyckte att det var jättebra att jag börjat med något. Hittat ett intresse som skingrar tankarna. Hon tyckte även att det var bra att jag ringde och frågade.

Har haft båda mina stora söner på besök. Fabian blir så glad när dom kommer. Han klappar på golvet, då ska dom sätta sig där och leka med honom :)

På kvällen skulle vi ha lite fredagsmys. Mormor kom hit och gjorde oss sällskap. Mormor det är Fabians favorit det. 
Med fredagsmyset blev det sådär. Robert får äta vanlig mat nu, men det är svårt att veta vad han kan och inte kan äta. 
Nu vet vi att ost inte går...han har haft sin första dumping, vilket resulterar sig i hjärtklappning, svettningar och illamående. Kex och päron gick bra. Till råga på allt är han superförkyld, en riktig mansförkylning! Han blev helt däckad av dumpingen och fick gå och lägga sig i en timme sen släppte det.

 Mormor och Fabian busade så mycket så att han somnade helt utmattad :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar