Summa sidvisningar

söndag 28 juni 2015

Sol, långpromenad, god mat och bio

En söndagsmorgon kunde inte bli så mycket bättre än den var i morse.
Jag och Fabian gav oss ut på en långpromenad.
Tidig morgon och det var redan 17 grader ute och en klarblå himmel.
Vi gick över en mil.
Var länge sen vi gick så långt nu.
Vi såg familjen and simma omkring efter vägen. Dom var lite speciell då en unge var vit och dom andra mörka.

Robert och Fabian myste (läs busade) i soffan på balkongen när vi kom hem.
Fabian lägger beslag på varenda kudde i soffan och vägrar att dela med sig av en enda.
Man blir hungrig av långpromenader så
lite lunch i magen sen somnade både jag och Fabian.
Man blir även trött när han vaknar före sex varje morgon.
Sen är vi inte särskilt stilla varken jag eller Fabian.

Efter middagsvilan kom Roberts kusin hit och han bjöd oss på mat nere på stan.
En god cesarsallad åt vi.
Sen en Rättviksglass på det.
Imorgon är det ny vecka och med det nyttigare mat.
Unnar mig lite extra på helgen bara.

Var ut till Grycksbo och hämtade Felix på eftermiddagen.
Vi hade bestämt att gå på bio idag.
Jurassic World såg vi.
Satte i solen vid ån och njöt innan det var dags att stänga in sig i biosalongen.
Filmen var bra tyckte jag, jag höll ju mig vaken hela filmen.
När ungarna var små och vi var på bio så somnade jag alltid.
Det var ett perfekt tillfälle att passa på att vila lite.

Nu väntar sängen. Imorgon är det jobb igen men bara för mig.
Robert är sjukskriven den här veckan också.
Han ska till vårdcentralen imorgon igen och lägga om såret.
Få se om det behövs en antibiotika kur för bakterierna i såret.
Vi ska även till vårdcentralen när jag slutat för att lämna prov angående Fabian.
Dom vill se om det är jag och Robert som bär på något genetiskt som gjort att det blev så med Fabian.
Nu är det ju inte aktuellt men skulle vi ha skaffat flera barn så kan dom se om det skulle kunna drabba efterkommande syskon också och hur stor den risken i så fall är.

Hoppas ni haft en lika fin söndag som jag ♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar