Summa sidvisningar

torsdag 4 juni 2015

Inskriven på arbetsförmedlingen

Då hoppas jag att det börjar ordna upp sig för min fina Felix.
I morse träffade vi  läkaren på BUP och Felix ska börja medicinera mot sin adhd för att få hjälp med koncentration och annat som hör diagnosen till.
Känns bra.
Nu är det ju visserligen snart sommarlov. Men det kan underlätta till hösten när skolan börjar igen.
Då börjar hans sista år i gymnasiet, sen tar han studenten nästa år.
Han har gjort det så otroligt bra som fått kämpa så mycket mer än sina klasskamrater i skolan.
Ända sen förskolan.
Han har alltid legat efter och haft svårt.
Han har fått suttit i korridorer och skrubbar, allt för att kunna komma till ro och försöka få lite koncentration.
Men det har inte hjälpt mycket ändå.

Han fick väga och mäta sig där uppe idag och det är ingen liten kille jag har längre.
80 kilo och 190 cm lång.

Fabian är förkyld och har svårt att komma till ro och sova middag.
Det blir lite kinkiga dagar då.

Jag har varit till arbetsförmedlingen för att skriva in mig idag.
Dom ruskade på huvudet dom också åt försäkringskassan och deras korkade regler.
Jag kunde skriva in det mesta hemifrån så ska jag gå dit och dom hjälper mig med det sista där sen.

Har även bokat tid för syntest imorgon så jag kan köpa mig ett par solglasögon.
Jag har ju progressiva glas nu.
I mina gamla solbrillor har jag vanligt glas och jag ser inte ett skvatt i dom.
Har egentligen inte alls råd men jag måste ju se.
Har blivit väldigt ljusskygg och tårarna bara rinner när det är ljust ute och det gör ju inte saken bättre.

Har sytt klart byxorna till Fabians pyjamas så nu har han en hel dress.
Har även gjort en tavla.
Haft musik i öronen och försvunnit in i min egna lilla värld....

Imorgon är det möte med facket angående försäkringskassan.
Den här veckan har det varit späckat schema varje dag.
Har även blivit riktigt förbannad idag.
Den förbaskade grannen ovanpå oss klampade rakt in i våran lägenhet!
Och det här var ANDRA gången hon gjorde det!!
Vi har en vimpel på dörren som hon inte har så det är ganska svårt att ta fel!
Oj förlåt skrek hon i hallen.
Vi hade precis lagt Fabian som såklart vaknade till och undrade vad som stod på.

Jag blev så arg och sprang ut i trappen efter henne och undrade va sjutton hon höll på med!
Du vet väl för f-n var du bor vrålade jag.
Jag sa förlåt fortsatte hon, men jag tar inga ursäkter från henne mer!
Vilken dryg människa.
Vi brukar alltid ha dörren låst men nu hade jag nyss kommit hem och hade inte låst dörren.
Tycker inte man ska behöva ha dörren låst heller.
Det är ju portkod så vem som helst kommer ju inte in i trappen.
Men men, det är bara att låsa om sig så man slipper oönskade och oväntade gäster.

Liten Felix ♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar