Summa sidvisningar

lördag 6 juni 2015

Blöjleverans, solbrillor och vänner



Igår ringde det på dörren och där kom vår första blöjleverans till Fabian hem. Nåt positivt i allt annat strul och utgifter.


Har beställt dessa solglasögon med styrka, får dom om en vecka ungefär. Synen hade ändrats lite grann bara sen senaste kollen.


Vi hade planerat gå ut med några vänner idag egentligen. Men det var sån toppenväder igår så vi ändrade våra planer och gick ut igår istället. Jag hade som vanligt inget att ta på mig så jag sydde en kjol lite snabbt så var det problemet ur världen.

Det blev ju helt plötsligt rena sommarvärmen, vi njöt av den på vår balkong innan vi gick vidare. Det är Falu Folkfest i helgen  så det är lite aktiviteter på stan.


Stället vi tänkt gå till först var fullsatt så vi gick till vårt favoritställe Smak, en Tapas restaurang. Efter gårdagen så är det inte vårt favoritställe mer. Visst det var mycket folk ute igår både på grund av folkfesten och det fina vädret men då kanske man ska sätta in lite mer personal.

Vi fick vänta i en och en halv timme mellan förrätt och varmrätt. Efter tre timmar hade vi fortfarande inte fått desserten. Dom vid bordet bredvid oss hade det än värre, dom var fyra personer men fick endast in mat för tre och hade också väntat lika länge som oss på sin mat. 


Vi tröttnade till slut ur, gav upp och gick till ett annat ställe utan desserten. Ja, jag vet. Det var ett jäkla tjat om dessert....men jag hade ju sett fram emot den så. Tur att jag har en man söt som en dessert!


Vi sken ikapp med solen och hade en riktigt rolig kväll trots den dåliga servicen med maten som var. 




Först när solen började gå ner fick vi ta på oss jackan, inte en regndroppe på hela kvällen! Helt otroligt.


Vi blir aldrig så långvariga när vi är ute dock. Det är ju en liten pajsare här hemma som har en förmåga att vakna okristligt tidigt och ska upp och busa.

Jag älskar att titta in på honom när han sover. Han har dom mest fantastiska sovstilarna som går att ha. Sover oftast med huvudet i fotänden. 


Var hem till Fanny, Jesper och Selma en sväng för jag skulle hämta en klänning. Dom bor så fint bredvid vattnet och där var folk och badade idag.
Brrr, idag har det varit regn precis hela dagen.


Sötaste lilla Semlan växer så det knakar. Hon blev så glad när hennes busiga lilla morbror kom så hon hade nån att titta på hela tiden.


När vi kom hem och regnet gav sig gick vi ut på stan och kollade läget. Fabian gillade att kolla på alla karuseller men han vill absolut inte åka nåt.


Molnen skingrade sig och det blev en fin kväll idag också. Fabian somnade som en stock när vi kom hem. Imorgon är det min tur att få sovmorgon, hoppas jag kan sova då bara....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar