Summa sidvisningar

söndag 14 juni 2015

Smink och meloner

Började dagen med en rask långpromenad tillsammans med en vän.
Vi ska försöka peppa varandra att komma igång med träningen och lite bättre matvanor.
Det känns som jag har gett upp. Jag är så tjock och ful redan så det spelar ingen roll om jag äter en glass idag också....
Det är den enda ursäkten jag har.

Jag har ingen ork eller energi till nåt. Så en promenad på det här viset känns som en bedrift.

Nej nu får det banne mig vara slut på allt gottande i veckorna.
Unna mig nåt gott på helgen kan jag och ska jag göra.
Har laddat ner "mamma mage" appen som jag körde bra efter jag fick Fabian.
Den stärkte både rygg och mage och gav en bättre hållning.

Har inte råd med nåt gymkort så jag måste piska mig själv att träna hemma så gott jag kan.
25 kilo ska bort!!!
Såhär mycket som jag väger nu vägde jag inte ens när jag var högravid med några av barnen.
Jag tycker det är fruktansvärt jobbigt att se ut såhär och jag hatar mig själv och min äckliga kropp.
Jag snarkar och svettas som en gris.
Fördelen ska väl kunna vara att "bröna" har en annan form och storlek än tidigare....
På tal om meloner så såg jag ett tips på Facebook på hur man kunde skära melon för att äta. Testade det idag och det var ett bra tips.

Har haft Fanny och Selma här idag. Dom skulle sova här var meningen men Selma hade så svårt att koppla av och sova på kvällen så jag körde hem dom.
Fabian han fixa Selma i håret och så kollade dom upp lite hästtavlor tillsammans.
Tavlorna behöver en renovering efter det kan man säga....
Även Fabians garderob har fått sig en genomgång av honom idag igen.
Vi går inte på den oskyldiga blicken längre :)

Medan Selma sov middag och Fabian satt i badet så rensade Fanny mitt gamla smink som legat i säkert flera år.
Jag filade fötterna och epilerade benen under tiden.

Jag ser ut att behöva ta semester den här veckan också.
Robert är efter en vecka sen operationen inte ett dugg bättre.
Snarare tvärtom.
Han måste ringa till Mora och fråga om det verkligen ska vara såhär.
Känns inte normalt tycker jag.

Imorgon blir det ny vecka nya tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar