Summa sidvisningar

måndag 29 juni 2015

Skitdag! Fast inte bara

Två gånger i månaden blir jag på extra dåligt humör.
När mensen kommer och när räkningarna ska betalas.
Det blir aldrig en krona över.
Jag har under flera års tid på grund av graviditet och sjukdomar halverat min inkomst.
Känns som vi aldrig kommer ikapp nån gång.
Sparkonto kan man ju bara drömma om att ha....
Precis som ett eget hus...

Och fördubblat min vikt....
I morse höll vågjäveln på att åka ut genom rutan!!
Som jag slitit dom sista veckorna med både mat och motion så borde det gett nått ynka resultat.
Ja det kan man väl säga att det gjort också.
Med råge!
Jag har gått UPP 0,4 kilo!!!!!
Hur i helvete är det möjligt!?

Min motion idag har bestått av städa lägenheter på jobbet så svetten rann.
Tog en promenad med en söt tant på hela 97 år.
Helt otroligt, stenkoll på läget och rask i benen.
Inte alla 97-åringar som är det.
Sen har jag ju som vanligt gått till jobbet, det blir nån kilometer det med.

Hade tänk träna "riktigt" senare på dagen.
Men vi fick oväntat finfrämmande av Selma och hennes föräldrar som tagit en promenad från Grycksbo till Falun.
Nästan 15 kilometer hade dom gått, det är bra jobbat.
Vi skulle grilla med Rasmus och mormor så nu blev vi några till runt bordet.
Så kul med lite spontana trevligheter mitt på måndagen.
Klagar grannen på grilldoften blir jag galen.
Det är ett konstant jäkla liv där uppe  tammetusan dygnet runt dag ut och dag in.

Sydde klart en kjol på kvällen innan läggdags.
Har sytt om ett par jeans till en kjol.
Nu ska jag plåstra om min man. Imorgon ska vi försöka ta en lättare promenad tillsammans.
Jag börjar jobba senare då jag ska vara med på Bingon på jobbet på eftermiddagen.
Men nån sovmorgon lä det inte bli då lilla "väckarklockan" ringer före klockan sex.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar