Summa sidvisningar

söndag 7 juni 2015

Familjen någorlunda



Fick sovmorgon i morse. Fabian sov då såklart till kvart i åtta. Jag vaknade av en flodvåg av mens strax efter och fick lov att kliva upp. 
Bra start på dagen.....

Nej det var en sån där jag-vill-ta-livet-av-mig start på dagen. Allt kändes piss, hormonerna sprutar åt alla håll, tjock, ful, äcklig, ja allt var fel.
När jag har såna här dagar vill jag bara försvinna för all framtid. Det bra är att dom här dagarna kommer allt mer sällan och är inte heller längre hela dagar utan några timmar. 
Förut var det dagar ja till och med veckor.

Ville bara försvinna och dö, alla problem skulle vara borta och det skulle lösa sig ekonomiskt för min familj.
Ja så tänkte jag även i morse men dom dumma tankarna försvinner rätt snabbt tack och lov. 
Jag åkte ut och hämtade goa underbara Alice och Felix så gjorde vi stan istället.


Felix och Robert spelade och vann lite saker till Fabian och Alice. Besvikelsen var desto större när dom inte vann på chokladhjulet, men vi har kvar än sen vi var i Furuvik.


Bubo kom fram och hälsade på dom små. Både Fabian och Alice var tuffa och vågade sträcka fram sina händer och känna på honom.


Fint klädda herrar spelade och dansade på stan, solen sken och vi åt en glass. Två minuter senare började vi gå hemåt och sen kom hela himlen ner och det började åska som bara den.


Gick ut med Alice mellan skurarna så hon skulle somna. Fabian sov i sin säng som vanligt, Alice somnade efter nån meter ute bara.
Mormors lilla älskling


Två nyvakna barn som skulle sitta hos Robert båda två. Fabian såg lagom butter ut när Alice lagt beslag på hans pappa men det gick snabbt över.


Alice har blivit stora tjejen och går hela tiden nu. Hon var ut i hallen och hämtade Fabians jacka så jag vet inte ifall hon ville att dom skulle gå ut. När jag skulle byta på Fabian var hon så snäll och kom med en blöja till mig :)


Sen var det dags att köra tillbaka Felix och Alice till Grycksbo igen.


Vi åkte förbi hos Fanny och Jesper för att Felix hade varit så söt och köpt en nalle till Selma. Selma som för övrigt snart växt ikapp kusin Alice. Fanny sa en gång när vi var ute och gick
-Undrar om folk tror att vi är mamma-dotter som är ute och går med varsitt barn?

Vi är inte familjen annorlunda utan som en kompis sa -familjen någorlunda. Det är inte många som har lyckan att vara småbarnsmamma och mormor samtidigt.
Fabian, Alice och Selma kommer att ha så skoj med varandra när dom växer upp.

Imorgon bitti åker vi tidigt till Mora lasarett. Robert ska sövas och opereras tidigt. Mamma stannar hemma med Fabian. 
Alltid lite pirrigt när han ska sövas, men vi kommer att få åka hem sen samma dag bara han är klar.
Mormors älsklingar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar