Summa sidvisningar

onsdag 24 juni 2015

Explosion på stan

05 ringde klockan och det gick bra att gå upp.
Somnade ju strax efter 21 igår.
Gick till gymmet så jag var där när dom öppnade kl 06.
Charlie var redan där.
45 minuter crosstrainer blev det och svetten forsade.
Snabbt hem för att duscha och äta frukost innan jobbet.
Snälla Robert hade gjort havregrynsgröt tills jag kom hem.

Jag släpade med mig cykeln upp från förrådet för att pumpa den och cykla till jobbet.
Var ju lika svettig efter duschen som innan.
Dess värre kunde jag inte pumpa då Fabian lyckats slarva bort en grej till pumpen.
Robert sa att jag kunde ta cykeln med ner till Knutpunkten och pumpa där på väg till jobbet.
Men ibland har jag lite svårt att tygla mitt humör och idag har det varit en sån dag hela dagen.
Jag tog inte cykeln med mig.
Hade det krånglat när jag skulle pumpa den hade jag kastat in den nån buss eller nåt.

Såhär i efterhand var det ju en himla tur att jag inte pumpade utan gick till jobbet.
Trots att svetten rann av mig när jag kom fram.
Regnade gjorde det också.
Var så fint när jag gick till gymmet sen började det spöregna.
På med regnjacka och gå ut bara.

När jag gick hem sen sken solen igen och jag var på tok för varmt klädd.
Fabian hade precis somnat när jag kom hem så jag passade också på att vila.
När vi vilat klart skulle jag städa.
Hatar korkmattorna vi har. Det är för bövelen totalt omöjligt att få dom rena!!
Ska ringa och fråga om dom inte kan byta ut mattorna.
Dom är totalt nedslitna och fulla i hål och fula märken.
Slog i tån när jag städade också så den är helt blå.
Svetten rann igen och jag var arg så jag kokade.

Robert hade tagit Fabian med sig och gått ut för att slippa se och höra mig.
Dom var på knutpunkten och tittade på bussar.
Jag släppte städningen och tog cykeln med mig och gick ut.
Vi tog sällskap och gick och pumpade den.
Gick mot hemköp för att handla lite när det började skrapa lite konstigt mot stänkskärmen på cykeln.
Robert sa att slangen petade ut.
Jag kände paniken komma!
Har varit med om det en gång förut och då exploderade däcket i en sjujäkla smäll!
Jag släppte cykeln snabbt och lutade den mot ett staket och gick.
Robert sa att jag måste låsa den den.
Jag vägrade gå mot cykeln.
-Den smäller ju snart!
Sa jag.
-Gå och lås den själv!
Han höll på att skratta på sig och kunde knappt gå.
Jag sa att nu lämnar vi cykeln och går härifrån innan det smäller!!

Vi hann ett par steg sen kom smällen.
Robert skrattade om möjligt ännu mer.
Nu vågade jag mig fram till cykeln och ta den med mig igen.
Fick släpa den hem med ett om möjligt än plattare bakdäck än när jag gick ner....

Skulle fortsätta torka golven när vi kom hem.
Men blev förbannad igen. Moppen fastnar ju för fasen i golvet!
Jag gav upp och nu har vi ett randigt golv....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar