Summa sidvisningar

onsdag 3 juni 2015

Frukt i all ära men det finns ju inge choklad i dom

Anneli bakade en himmelskt god knäckepaj med rabarber och äpplen på jobbet i morse.



Om man tittar noga så ser man pajen under all vaniljvisp. Idag har jag smockat i mig en massa onyttigheter.
Ja även en och annan nyttig sak har slunkit ner.... 
Vi lagade lax med spenat och hemgjort potatismos,  riktigt mumsigt var det och mamma kom hit och åt med oss.



Jag har sovit jättedåligt i natt, drömt en massa konstiga drömmar om Fabian. 
Fabian har typiskt nog blivit förkyld också stackarn, snoret rinner och han känns lite varm. vill inte plåga honom med nån temp. Tar den bara när han är brännhet för att ha lite extra koll då.

Jag slocknade i soffan direkt jag kom hem från jobbet. Jag har känt mig alldeles yr och har nästan fått gå och hålla mig efter väggarna på jobbet.
Jag funderar över hur framtiden kommer att bli. Robert kommer aldrig att bli farfar, han kommer troligen inte att kunna bli pappa igen.


Vilken tur då att vi fick just världens bästa Fabian. Som vi kämpade för att för att få denna underbara lilla pojke. Han skänker oss så mycket glädje varje dag. 


Vid läggdags hade inte Fabian nån ren pyjamas som passade. Jag sydde en pyjamaströja så får jag fixa byxor till imorgon. Han är så rolig för han ser direkt när det är något nytt och vill ha det på sig på en gång. 


Det är bara lite för mycket just nu.....tusen olika saker snurrar i mitt huvud. Imorgon ska jag vara med Felix till läkaren angående hans adhd och vi ska diskutera medicin till honom. Pratade med min läkare idag, ska på möte med facket på fredag angående försäkringskassan. Läkaren undrade om det ens var lönt att bråka med dom. Det kanske bara tar mer kraft och energi av mig än det ger? 
Det räcker som det är redan nu.

Nästa vecka kommer assistansbolaget hit och pratar med oss igen. Det är saker hela tiden som ska fixas och ordnas. Ekonomin är åt helvete. Jag måste skriva in mig på arbetsförmedlingen för att inte bli av med min SGI trots att jag redan har en anställning och jobbar. 
Jag förstår mig inte alls på försäkringskassan och deras sjuka regler. 
  


Har haft en riktig ätardag. Skulle vara duktig och äta frukt på kvällen. Men va f-n!! Det finns väl inge choklad i frukt!? Så det blev en tårtbit....


Det är tur jag har lite galna barn och även en tokig svärson som skickar sjukt roliga bilder :)
Äpplet faller inte långt från trä´t
Jesper i söt klänning :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar