Summa sidvisningar

onsdag 17 juni 2015

Nej, jag är inte bitter....

Jag är så glad för att jag hamnade på rätt ställe och fick nya fina arbetskamrater.
Trivs som fisken där

Efter jobbet så var vi och träffade en advokat som tittade på papperen om Fabians försäkring hos Trygg Hansa. Vi ska överklaga själva.
Även om hemförsäkringen täcker den större delen kommer vi inte att ha råd med advokathjälp.
Det ser inte ut som att Fabian kommer att få något på sin försäkring ändå.
Den ser inte ut att gälla för kromosomavvikelser, såklart....
Vad i helvete ska man med dyra försäkringar till när dom ändå inte gäller när man väl behöver hjälp och stöd.

Jag blir arg så jag kokar!
Jävla bluff och båg alltihopa!!

Ja, ja det är väl bara att bryta ihop och gå vidare.
Vi får ta hjälp av varandra och ge krafter som inte längre finns.
Vi har en hel del mer papper att fylla i.

Efter besöket hos advokaten slank vi in på Mimos på lunch.
Jag var duktig och tog inte av den goda glassen och fruktkoctailen som stod bredvid.

Efter maten gick jag till Friskis och Svettis som ligger alldeles bredvid.
Tack vare en fantastisk fin vän så kunde jag skaffa träningskort idag.
Imorgon klockan 07:00 ska vi hänga på låset när dom öppnar.

Efter rundturen på Friskis så var det dags för mitt möte på arbetsförmedlingen.
Så sjukt allting.
Jag måste rapportera in var fjortonde dag (tror jag att det är) att jag sökt jobb.
Fast jag redan har jobb och jobbar.
Allt för den förbaskade försäkringskassans regler.
Fick mitt slutgiltiga besked därifrån idag också.
Inte en krona till i sjukpenning.
Men söka jobb ska jag göra trots att jag har en fast tjänst sedan 2006.

Ska jag behöva ta ledigt från jobbet för att få lov att gå och söka jobb som jag inte behöver ha för att jag redan har ett jobb.
Handläggaren på arbetsförmedlingen ruskade på huvudet åt allt hon med.
Men regler är till för att följas så det är bäst att lyda.

I ren ilska tog jag mig ut på en promenad i regnet på kvällen.
Har även gjort min Mamma mage läxa.

Till middag gjorde jag älgfärsbiffar och stuvade morötter. Himmel vad gott det var.
Kvällssnask blev jordgubbar och vaniljkvarg gott värre var det..

När ska alla goda nyheter komma till oss??
Visst vi har tur i kärlek.
Men det skulle vara skoj om man hade tur i nåt annat nån gång också....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar