Summa sidvisningar

torsdag 25 juni 2015

Har jag blivit helt galen?

Knöt på mig skorna och begav mig ut i regnet på en rask promenad klockan 05:30 i morse.
Gick förbi gymmet halv sju och då var det en halvtimme kvar till dom öppnade där.
Då hade jag redan gjort mitt pass.
Jag känner både ork och energi sakta men säkert komma tillbaka.
Mina "dimper" kommer med allt längre mellanrum och dom varar inte lika länge som förut.

För ett par månader sen hade jag aldrig orkat kliva upp klockan 05 för att motionera.
Nu är det inga större problem att komma upp och ge mig iväg.
Både Fabian och Robert sov fortfarande när jag kom hem idag.
Fabian vaknade när jag kom in.
Hoppade in i duschen och kom ut till en nykokt gröt.
Sen gick jag till jobbet (med en önskan om luft i däcken och kunna cykla istället )

När jag sen kom hem från jobbet sov Fabian middag och jag somnade i soffan jag med.

Vaknade med lite ny energi efter en skön middagslur.

Robert har önskat sig ett linne ett längre tag.
Idag fick han ett sytt till sig.
Självklart fick Fabian ett matchande linne han också.

För att få sy lite i lugn och ro ibland när han är vaken så släpper man på reglerna lite och låter honom riva runt lite som han vill.
Det var bara att ta fram dammsugaren idag igen när jag var klar.
Killarna blev så fina i sina likadana linnen.

Solen tittade fram på eftermiddagen. Fabian började bli trött igen så vi gick ut en sväng.
Satt först vid knutpunkten ett tag och kollade bussar.
Sen gick vi och kollade läget på stan. Där mötte vi Selma Lagerlöf i egen hög person utanför sitt gamla residens vid stora torget.
Det var stadsvandring och hon stod och väntade på att dom skulle komma till henne.

Det är rätt skoj att gå dom där stadsvandringarna. Man får en bild om hur det var i stan förr.
Jag gillar att höra om den gamla goda tiden.
Fast jag skulle inte velat bott i stan på den tiden.
När hela stan låg som i en dimma av smogg och föroreningar från gruvan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar