Summa sidvisningar

onsdag 10 juni 2015

Pappa och Fabian träning

Vi gick ut på gården i morse hela familjen. Robert villa ha lite luft och försöka röra lite på sig.
Fabian var alldeles för snabb för honom idag.
Han har jätteont i magen och är jättesvälld.
Stackarn, har dom senaste tre åren gjort tre stora operationer.
Hela hans mage är full i ärr efter titthålsoperationer.
Fabian hade dock massor med spring i benen när vi var ute.
Men han har inte kraften att kunna gå rakt med benen.
Han har dom böjda hela tiden när han går.
Men det går undan när han sätter fart och han ser så himla rolig ut lilla skrutten ♡
Vi fick besök av Fabians farmor, faster och kusin Elsa på förmiddagen.
Elsa är så himla rolig.
Det första hon sa var att hon ville ha en klänning och så valde hon ut ett tyg hon tyckte var fint.
Sen tyckte hon att jag skulle sy den direkt så det var bara att lyda order.
Hon var med mig hela tiden när jag sydde.
Stod bredvid och tittade intressant med Fabians hörselkåpor på sig hahaha.
Ställde tusen frågor om allt och så lekte vi att vi var på fest.
Klänningen blev klar innan hon skulle åka hem och hon hade den på sig när hon åkte.
Nöjd och glad.
Svårt att säga nej till en sån liten fröken när hon vill ha något sytt :)
Klart hon ska ha en klänning.
Jag har även gjort ett babynest som blev så fint.
Älskar tyget och ska sy mig en axelväska i det.
Nu när vi mest använder rullstolen har jag ingenstans att ha min mobil och nycklar.
I barnvagnen fick man ju plats med allt och lite till.
Vi tog en liten promenad ner på stan och blev bjudna på glass av mormor på eftermiddagen.
Även farfar har varit förbi hos oss idag.
Imorgon ska vi på Felix skolavslutning. Sen måste Robert ringa vårdcentralen och be att få sina sår kollade.
Han brukar ha otur och få svårläkta sår efter sina operationer.
På eftermiddagen kommer Åsa och Gunilla från habiliteringen hem till oss.
Nu väntar sängen. Robert har redan lagt sig för en stund sen och jag ska göra honom sällskap.
Fabian vaknar i sextiden så då är det bara att glatt stiga upp och busa igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar