Summa sidvisningar

måndag 24 mars 2014

Lätta steg mot tunga steg

Har sovit ensam i sängen i natt. Robert har sovit på sömnlab i Avesta för att kolla upp sin sömnapne' han hade förut.
Han kom hem lycklig i morse för nu såg allt bara bra ut. Skönt!
Jag begav mig ut på en promenad när han kom hem. Runkeeper hade ett eget liv i mobilen idag, jag gick sju kilometer. Provade att jogga sakta sista biten bara för att se hur det kändes.
Jag längtar så tills jag kan springa igen.
Det var riktigt skönt ute, solen värmde riktigt.
Fabian var hemma med Robert så jag kunde riktigt gå och rensa tankarna och lyssna på bra musik.

Har varit på min farbrors begravning på eftermiddagen.
Det var inte lika lätta steg dit....
Tog sällskap dit med mamma och min bror.  Det var rätt så mycket folk på begravningen.
Min pappa såklart och hans fru. Det var ju en av pappas trillingbröder som begravdes. I november var det hans fru som begravdes. Nu är dom tillsammans igen och jag hoppas dom har det toppen där dom är nu. 
Så sorgligt att mista båda sina föräldrar på så kort tid. Marianne hade inte ens hunnit gå i pension och Bengt hade precis fyllt 70 år.

Vi satt och pratade om trissvinster i morse. Om man skulle vinna en stor summa varje månad i 20 år då skulle vi leva loppan nu.
Man tänker ofta på att de och de ska jag göra när jag blir pensionär.
Man kanske inte ens blir pensionär. Det gäller att ta vara på varje dag.

Ikväll ska Robert gå på bio med mina stora killar. Jag och Fabian håller oss hemma.
Fick föresten en kylskåpsmagnet med kloka ord på av en kompis idag.
Den ska jag titta på lite oftare när jag tycker att det är rövarkula hemma :)
Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar