Summa sidvisningar

onsdag 5 mars 2014

Planande viktkurva

Igår skulle vi ha varit till bvc för en vikt och längd koll på Fabian.
Men jag min virrpanna glömde såklart bort det.
Men vi går ju på världens bästa vårdcentral, Falu vårdcentral. Såklart fixade dom en ny tid idag så vi kunde komma. 
Medan vi satt i väntrummet passade Fabian på att läsa om fibromyalgi, ville väl kolla upp så det inte är det han lider av....
Fabian har planat ut i sin viktkurva. Han har inte gått upp mycket alls dom tre senaste månaderna. Men har växt 2 cm på längden.
Hon tyckte jag kunde ha i rapsolja i vällingen men jag är lite rädd för att mixtra med den när det är hans enda vätskekälla. 
Det är inte lätt att stoppa i någon mat när den inte vill ha heller. När han blir mätt så börjar han att kvälja och hulka, då är det inte ens lönt att försöka ge honom mer att äta.
Efter besöket på bvc gick vi till Willys och handlade.
Gick in på apoteket där för att hämta ut Movicol till Fabians mage. Men tji fick jag, läkaren hade glömt skriva ut så jag måste ringa habiliteringen imorgon och be honom skriva ett recept.
Det var så skönt när vi gick hem. Klockan var nästan sex och det var fortfarande ljust ute.
Väl hemma skulle vi laga spagetti och köttfärssås tills Robert kom hem från jobbet.
Fabian fick leka med spagetti förpackningen för det kändes som en säker sak att leka med....tills den åkte i golvet.
Poff så sprack den upp och allt hamnade på golvet. Fabian satte på den oskyldiga minen direkt.
Kom att tänka på hans bror Felix som spred ut 5 kg spagetti på köksgolvet när han var liten, så de här var en baggis :)
Fabian läste på om fibromyalgi medan vi väntade på hans tur
Blev en hel timme i ståskalet
Mäh, vem gjorde så det blev sådär? Oskyldiga minen funkade inte riktigt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar