Summa sidvisningar

lördag 8 mars 2014

Ett barnvagnsinlägg

Det här är dom vagnar vi har idag, en Brio Smile och en Brio Nova med Happy klädsel. Brio Smile är Robert favoritvagn, jag gillar den också. Fabian sitter riktigt högt i den så det är bekvämt att ta i och ur honom. Vändbar sittdel med fullt liggläge. Rymlig varukorg som dock inte tål allt för hög belastning (max 5kg) lätt att fälla ihop och tar liten plats i bilen. Väger inte mycket heller. Är inte överförtjust i svängbara hjul men i affärer är det bra. Vid riktiga promenader blir det mest att man får gå och streta emot då vagnen drar iväg om det lutar lite åt något håll. Då är det bra med en vagn för olika ändamål :)
Brio Nova med originalklädsel. Det här är lätt min favoritvagn. En äldre modell som inte säljs längre. Sittdelen är högre upp än på en Emmaljunga då det är en kombi och man kan lätt skruva om den själv om man vill ha ett lägre läge. Jag har dock bytt till luftdäck då jag tycker att det blir en mycket tystare och mjukare gång med dom. Visst det kan bli punktering men hur ofta händer de? Lätt att fixa själv om man är lite händig också. Den här används mest då Fabian sitter bäst i den, tål mycket last i varukorgen, har ett handtag som går att höja rätt högt så man kan ha den till långpromenader utan att sparka i underredet när man tar ut stegen. Med luftdäcken kan man även gå över stock och sten utan att Fabian hoppar ur vagnen. Skönt gung i den är det med, rymlig att sitta/ligga i. Fabian har alltid sovit bäst i den här. Kommer aldrig att byta bort den mot något annat :) Inget man tar med sig i bilen då den är väldigt tung och klumpig och tar stor plats i skuffen.
Vår första vagn, en Emmaljunga Duo med både sitt/liggdel och samma sufflett. En mycket bra vagn. Synd är bara (för vår del) att när man byter till sittdelen så blir den mycket lägre. Det blir då mindre plats mellan sittdel och varukorg och min rygg gillar inte heller den lägre ställningen. Då vi ofta går och handlar är den perfekt med en rejäl varukorg under vagnen som är rymlig och tål en hel del last. Jag har smockat in 4 kassar mat på runt 20 kg i vikt utan problem. Sålde den här och köpte Brio Novan istället som har en högre sittdel.
Trille Babyjogger, den har vi också kvar. En mycket lätt vagn, endast 8 kilo. Perfekt att springa med eller för raska promenader. Dock endast på plan mark då det inte är allt för bra fjädring på den. Ryggen går att ha i två lägen, ej helt plant liggläge. Lätt att ta av hjulen och tar då en väldigt liten plats att ha med sig.
Fick tag på en helt ny klädsel på Facebook. Oanvänd i originalkartong. Nypriset var 1735:- jag gav 250:- plus frakt. Blev som en helt ny vagn! Gillar att förnya mig men vill inte byta vagn så då var ju det här en perfekt lösning.
Britax B-Agile var en vagn vi hade ett kort tag. Hade den med i bilen då det gick att sätta fast bybyskyddet i den och den var lätt att fälla ihop och lyfta i och ur. Dock ingen vagn att gå med ens utanför affären. Möjligtvis om man har njurbälte på barnet. Ingen som helst fjädring och stenhårda små plasthjul som allt grus fastnade i. Men perfekt att ha som vi hade den till och som shoppingvagn att ha med sig i bilen. Minus på den att man inte kan fälla upp fotstödet på den. Vi sålde den.
Den här hittade vi billigt på blocket och hade med oss i bilen ett tag. Svårstyrd med sina dubbla hjul fram och den byttes bort mot en bärsele.
Det här är inget jag haft men skulle velat ha. En Brio från -95. Hög och rymlig både som sitt och liggvagn.
En sån här vagn hade vi ett kort tag också. Från Brabarnvagnar.com. Hittade den billigt på blocket också men den såldes rätt snabbt den med. Väldigt liten liggdel, fick inte ens plats med åkpåsen i den. Extremt låg var den också! Fick mitt första ryggskott av den när jag skulle böja mig ner för att ta av Fabian kläderna. Vi hade precis kommit upp till gymmet och skulle börja träna när det bara smäll till! Sittdelen gick endast att ha framåt, jag vill kunna ha Fabian mot mig när vi är ute och går så vi kan se varandra och prata lite.
Hade en sån här limegrön Brio Happy ett tag också. Mest för att jag älskar färgen tror jag :) Väldigt trång liggdel på den med tyvärr. Kassa plasthjul som samlade sten och grus och gav en skumpig färd för Fabian som låg i. Så den såldes den med. Nu har jag sålt alla vagnar med vinst så det har inte varit några dåliga affärer trots alla byten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar