Summa sidvisningar

lördag 1 mars 2014

Sjukstuga

Affärerna har gått ganska bra. Jag har slängt ut massor med annonser på blocket och facebook för att försöka få in nån extra krona den här månaden.
Rensar ut bland barnsaker och möbler som vi inte behöver ha.

Jag köper mycket begagnat själv, tycker det är en jättebra grej att kunna återanvända saker och även kunna spara en slant.
Något jag skulle tycka vara kul om det fanns var en secondhand butik med bara barnsaker.
Allt från vagnar till kläder, bilstolar, leksaker och annat man behöver ha till bebisar och små barn.
På vår och höstkanten brukar det anordnas bytesmarknader för just barnsaker. Man kan göra otroliga fynd på dom.
Det jobbiga med dom är att det brukar vara så sjukt mycket folk att man knappt får plats. Förra året stod jag och Elin i kö till kassan för att betala våra saker i två timmar!!
Det skulle finnas en sån bytesmarknad/ secondhand som var öppen jämt.
Eller inte jämt utan som en vanlig butik såklart.

Fabian hostar och snorar och nu börjar jag att få ont i halsen också.
Vill verkligen inte bli sjuk nu....

Vår gamla granne Lena var ner en sväng och hade med sig ett smaskigt surdegsbröd hon bakat :)
Robert jobbar på trafikskolan idag, längtar till han kommer hem.

2 kommentarer:

  1. De finns en sån grupp på Facebook. .

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet du vad den heter? Är med i nån köp och sälj för barngrejer, men det blir inte samma sak som att kunna gå och titta och klämma och känna på riktigt.

      Radera