Summa sidvisningar

tisdag 18 mars 2014

Hatar försäkringskassan

Jag blir så trött på att det ska krångla hela tiden!
Jag pratar om försäkringskassan. När jag blev sjukskriven under graviditeten hade jag en jättetrevlig och hjälpsam handläggare på försäkringskassan.
Det var då de....
Nu har dom grävt fram den grinigaste dom kunde hitta på och gett till mig.
Jag kände det direkt när hon ringde första gången. Kort i tonen, lät väldigt besvärad, suckade och fräste vad jag än försökte förklara och fråga om.
Man ska ju nästan vara utbildad professor eller något för att förstå sig på deras papper och regler.
Fick hem ett papper om att jag inte kommer att få någon ersättning mellan 8-28 februari.
Fick lov att ringa upp människan. Hoppades att det inte var hon jag pratade med sist. Men det var det naturligtvis, hörde dtet direkt när hon svarade.
Jag lade på den trevligaste tonen jag kan ha och hoppades att hon kanske kunde köra samma stil tillbaka.
Ack va jag bedrog mig! Slutade med att jag fick köra hennes otrevliga attityd tillbaka istället.
Frågade om hon inte hade någon arbetskamrat som var trevlig och hjälpsam som jag kunde få prata med istället. Men hon sa att det hade ingen betydelse vem man pratade med, reglerna var dom samma.
Visst är det så.
Men vissa ser lösningar och är mer villiga att hjälpa än andra som nästan låter som att dom njuter av att förstöra en familj.
Det handlar om att jag är sjukskriven, har varit sen januari. Mina föräldradagar tog slut 7 februari därför anses jag som arbetslös dom dagar jag inte ska få ersättning. Och då får man visst inte vara sjuk.
Det är ju inte direkt att jag valt själv att min rygg skylla krascha och vi skulle få ett barn med funktionshinder.
Jag har lust att ringa henne idag igen och säga att jag vill ha någon annan som tar hand om mitt ärende. Kan man göra så tro? Jag tänkte efter första samtalet att hon kan ha haft en dålig dag, därav attityden.
Men efter samtalet igår så tror jag att hon har nog inte haft en enda bra dag i hela sitt liv och vill inte heller att någon annan ska ha det!!
Vi tränar både jag och Fabian på olika sätt för att komma tillbaka....
Idag ska vi upp till habiliteringen och ta lite bilder på Fabian på övningar han ska göra.

6 kommentarer:

  1. Har du fått alla dagar du kan få? Alltså att maken har bara sina 60 dagar kvar?

    Knäppt det där med försäkringskassan ju

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla mina dagar har gått åt men Robert har sina kvar.
      Ja man blir mörkrädd när man hör hur folk blir behandlade av dom på FK....

      Radera
  2. Måste ju gå o byta handläggare! Annars be att få prata med hennes chef.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag ska ringa och höra hur jag kan gå till väga, tänker inte finna mig i att bli behandlad som en idiot...av en idiot.

      Radera
  3. Du ska absolut be om en annan handläggare... Personer som har "dåliga dagar" har en tendens till att ha väldigt många sådana... ;-) Personligen tycker jag inte man kan skylla på en dålig dag och sedan tycka det är ok att vara otrevlig. Speciellt inte när man har ett jobb där man ska hjälpa andra. Försäkringskassefolk är ett släkte för sig, paragrafryttare är bara förnamnet. När min syster var sjukskriven under sin graviditet, var det alltid krångel med alla papper. Hon hade en sur kärring på tråden som vägrade göra det hon skulle. Det var en väldigt logsik och enkel sak som hon gjorde besvärlig. Svaret hon gav var: Jag kan inte gör det, för det finns ingen ruta att kryssa i!! Suck och stön!!?? Sedan NÄR blev det förbjudet att formulera egna meningar och inte bara förlita sig på rutor att kryssa i??? Lycka till!!! Karin S.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fy man hör de ena skräckexemplet efter de andra. Jag förstår verkligen inte vad det är för människor som jobbar där. Det är ju inte deras egna pengar som ska delas ut. Dom kan ju varken ha hjärta eller hjärna i kroppen. Tack <3

      Radera