Summa sidvisningar

onsdag 11 december 2013

Världens bästa gudmor Elin!!

Utsikt över Siljan i bakgrunden

 Fabians gudmor Elin är väl en alldeles fantastisk människa. Vet ingen som är så påhittig som hon. När Fabian döptes hade hon också gjort en massa påhittiga saker till honom.

 Det här är bilder från förra sommaren när hon var upp till oss. Robert hade precis opererat bort sin gallblåsa. Vi var upp till Vidablick i Rättvik och skulle kolla utsikten där.
När vi klev ur bilen hörde vi en helt galen man som gapade och skrek som en tok!
Dom hyr ut stugor där uppe. Fina gamla timrade stugor från säkert 1800-talet.
Den här galna mannen hade tydligen fått nog av sina ungdomar som fortfarande låg och sov i sin stuga. Han skrek, smällde i dörren, öppnade, skrek ännu mer och smällde och sparkade som tokig i den gamla fina dörren!!
Vi stod som förstenade och glodde (alla andra som var där med) visste inte om vi skulle hoppa in i bilen igen och dra, eller våga oss ut.
Han tröttnade på att ha sönder den gamla stugan till slut när ungdomarna ändå inte kom upp och gick rosenrasande därifrån så det bara dundrade i marken!
Vi kollade lite utsikt sen drog vi vidare på vår tur.
Kollar strutsar utanför Borlänge
 Vi åkte till strutsfarmen som ligger utanför Borlänge. Ingen av oss hade varit där tidigare. Sjukt stora pippisar! Vi provade strutsglassen dom sålde där. Den var inget vidare god, inte heller strutsburgarna vi köpte med hem och grillade på kvällen.
Dopdagen med perfekt väder

Trött kille efter dopet

Turistar i Nusnäs
 Vi brukar alltid åka runt och turista när Elin är till oss. Så går vi på loppisar för det gillar vi, ja även Robert om han kanske inte skulle erkänna det. Precis som han gillar IKEA som han inte heller skulle erkänna.

 Vi var till Nusnäs och kollade när dom gjorde dalahästar. Köpte mig några spillbitar som jag gjort mig en tavla av. Elin och Fabian passade på att rida på den stora dalahästen som fanns där. Jag tror Elin gillade det mest.

Allra finaste underbara Elin

KÄRLEK
 Den här bilden gillade jag på mig och Robert. Det blir inte så ofta bilder på oss tillsammans då det oftast är någon av oss som fotar.
GALENSKAP
 Ja vad ska man säga om den här?? Resultatet på bilden under blev ju bra i alla fall...
Mumsbit

 Här var vi på Jöns Anders gården i Rättvik och åt. Jag och Robert var där en gång tidigare och åt. Då var det så himla god mat och vi var så nöjda. Dyrt var det men gott. Nu när vi var där med Elin fick vi världens minsta portioner med mat. Inte var det särskilt gott heller så vi åkte mycket besvikna därifrån.




 Fick alla dom här bilder av Elin på posten idag i ett julkort som det var ett USB minne med i. Så himla fina bilder.!

Min underbara älskade man






 Tack snälla finaste Elin för en jättefin tidig julklapp!! Kan aldrig se mig mätt på den här söta lilla goda killen. Förstår om du är nöjd med din kamera :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar