Summa sidvisningar

måndag 2 december 2013

Begravningsdag

Blev en natt med lite sömn igen. Stackars Fabian. Men han har då lätt största platsen i sängen.
Robert sov på Felix rum, jag hade 40 cm på kanten att ligga på. Övriga 140 cm hade Fabian. Kom upp och såg en lapp i köket, Robert hade gjort kaffe till mig så det var klart.
Ringde vårdcentralen direkt vi vaknade. Imorgon eftermiddag ska vi dit.
Idag var det Mannes begravning.
Hon ville inte ha några blommor på sin kista så jag gick ut på gården och tog lite kvistar jag gjorde ett hjärta av.
Robert fick lov att jobba så min mamma skulle passa Fabian medans jag var på begravningen.
Min bror kom och hämtade mig så vi åkte dit tillsammans.
Marianne hade skrivit en lista vilka hon ville ha med på sin begravning.
Det var många tända ljus. Och det var nästan som att sitta ute i skogen.
Stenar, kvistar och hela små träd var utsmyckningen.
Manne var väldigt speciell. Så blev även begravningen.
Tror inte många spelar musik ur "Dunderklumpen" på sin begravning :)
Det blev som väntat både mycket skratt och tårar.
Fikat efteråt var korv med bröd. Bara det är ju lite roligt :)
Allt var enkelt, precis som Manne var.
Marianne karameller bjöds det givetvis på.
Det känns så overkligt att hon inte finns här längre. Så orättvist....Hon blev ju mormor för bara fem veckor sedan. Men det var väl tur ändå att hon hann träffa lilla Annie innan hon gick vidare till andra sidan.
Det hade gått bra för mamma och Fabian hemma. Jag fick lov att gå över till apoteket och köpa mer alvedon till Fabian då han har feber till och från. Tur vi bor nära och kan ta genvägen genom lasarettet. Fabian behöver inte ens kläder utan pyamas och åkpåse räckte bra.
Nu väntar jag på att min älskade man ska komma hem så ska vi äta och kramas lite.
Tur det finns lite skog även mitt i stan
Ett gäng knasbollar på begravning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar