Summa sidvisningar

tisdag 24 december 2013

God Jul!!!

 Vilken underbar dag vi hade igår! Jag älskar när alla är samlade på en gång.
Det kändes verkligen som julafton igår. Alla var glada och nöjda.
 Elin har fått världens kalaskula och har bara en vecka kvar till beräknat datum för lille Sixten.
 Rasmus var helt inne i sin bingolott hela kvällen. Han och Dennis laddade ner appen och satt och spelade bingo på datorn innan det börjat på tv:n som två riktiga bingonördar :)
Fina Felix

Bingonördarna

 Mormor och Fanny vet servetter. Tog ett tag innan mormor fick in snitsen och vi skrattade så tårarna rann.
 Men hon lyckades till sist och gjorde flera stycken fina solfjädrar av servetterna.
 Jag har stått och hållit på i så många dagar så min rygg är helt paj. Fanny var hygglig och gav mig lite massage medan jag fixade med maten.

Elin har rätt tjockt hår hon med, Fanny vet jag inte vad hon sysslar med...

Avskyr bilder på mig själv. Men eftersom det är min blogg lär jag väl bjuda på någon bild på mig själv också.

Det är som tur var inte bara jag som ser knasig ut


 Det här är syskonkärlek det, störst och minst. Snart är han morbror lilla Fabian. Det var en perfekt sittplats för honom på Elins mage.

Servetterna på plats!


 Alla var vrålhungriga! Vi hade gjort klart allt så det bara var att hugga in och sätta sig till bords när Robert kom hem från jobbet.
 Efter maten var det dags för julklappsutdelning. Fabian var mest intresserad av papper och snören.
 När Rasmus var liten gick han alltid omkring med Pippi Långstrump under armen och snurrade hennes garnhår mellan fingrarna. Elin hade köpt en ny till han men han gav den till Fabian :)
 Efter att ha öppnat alla julklappar blev det bingolotto för hela slanten. Vi hade totalt åtta lotter ihop, ingen vann på någon! Inte ens en ny lott! Men det är ett rätt kul tidsfördriv i alla fall. En annan sak jag tycker är skönt med våra jular är att det är nyktert. Alla har kul ändå.
 Fabian lekte mest med sin kulgrej som han fick när han fyllde år. Robert blev jätteglad åt den nya stekpannan min mamma köpt till oss.

 Vi provade även ståskalet för första gången hemma. Fabian tyckte inte alls om den i början och blev jätteledsen. Vi lät honom få hålla på med datorn, något som bara är "ajaj" i vanliga fall då gick det bra att stå en stund. Kunde till och med bjuda på ett litet leende. Han såg så lång och stor ut när han stod i sitt skal. Duktiga lilla Fabian. Vi ska börja med små korta stunder så han får vänja sig sakta med det. Är beställt en ställning till skalet så man kan sätta fast honom där. Det går även och höja och sänka så han kan stå med vid köksbordet eller diskbänken.

Rasmus, Dennis och Elin är förväntansfulla inför Bingon.


Fanny

 Den absolut roligaste "julklappen" tyckte Fabian var sopsäcken med allt skräp i. Den släpade han omkring på hela kvällen som en liten tomte med sin säck.

Glad över sin nya pyjamas och mjukisanka.


Bingofantaster!

 Elin är så himla pysslig. Fick en hel korg med saker hon gjort själv. Som den här ljuslyktan. Den är penslad med äggvita och socker på insidan får att få den här fina glittriga effekten, och så ett fint band upptill.

Egna tvålar hon gjort, i två olika dofter

Fina band på värmeljusen

Här är en del av alla mina julkappar, jag måste ha varit väldigt snäll som fick så mycket fina saker.
Idag ska vi ut till Roberts föräldrar och fira jul.

En annan sak som inte har med julen att göra är att vi måste gå upp och titta på Fabian hur han ligger på natten. Han har nämligen börjat vända sig ofta på magen och kommer inte tillbaka och hamnar med ansiktet neråt. Jag brukar höra på hans andning att han ligger fel och att det låter ansträngande. Lilla älskade skrotgubben <3

                                            Ha en riktigt God Jul!! Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar