Summa sidvisningar

torsdag 29 januari 2015

Upp som en sol och ner som en pannkaka

I morse var det full rusch här hemma. Elin kom förbi strax efter klockan åtta och kort därefter kom Roberts syster Sara och lilla Elsa.
Elsa skulle vara hos oss för Sara skulle iväg på ett möte.
Hon blev lite ledsen när mamma skulle åka men det gick över så fort hon stängt dörren och gått ut.
Vi gick in på Fabians rum så började hon leka på en gång.
Sen var hon varm i kläderna och det var full fart.

Jag skulle iväg på mitt sista samtal hos min samtalsterapeut.
I alla fall sista bokade besöket.
Jag har mycket att jobba med med mig själv men jag känner att det trots dippar emellanåt känns bättre.
Jag ska fortsätta med medicinen.
Hon är helt fantastisk att prata med och komma med råd, tips och förklaringar hur jag ska tänka och göra i vissa situationer.
Ibland funkar det och ibland inte alls.
Men jag övervinner min rädsla och gör saker jag egentligen inte alls vill ibland.
Det känns så skönt efteråt.
Som häromdagen när vi åt lunch ute.
Kaffe på maten ingick. Det var bara det att man inte kunde hämta själv utan var tvungen att säga till i kassan och beställa sitt kaffe där.
Robert bad mig hämta. Bara för att han vet att jag tycker att det är jobbigt.
Jag vet att det är jättefånigt.
Men jag får ångest och svetten rinner av mig.
Men jag vann över ångesten, trotsade mig själv, gick fram och beställde kaffe åt oss.

Åkte hem efter mitt samtal med terapeuten och kände mig vid ganska gott mod.
Vi fick besök av ett par vänner med sina tvillingar när jag kom hem.
Jag har ju rensat ur Fabians garderob så dom köpte med sig lite kläder.
Resten ska jag lägga ut annons på.

Robert jobbade på eftermiddagen och jag och Fabian gick ner på stan för att köpa nya vantar.
Både han och jag har lyckats slarva bort våra vantar.
Sen handlade vi lite mat på hemvägen.
Har gjort en köttgryta vi ska äta imorgon.

Kollade posten när vi kom hem.
Där försvann mitt goda humör igen.
Alltid när jag sagt att det känns lite bättre så kommer det ett slag i magen.
Den här gången var slaget från Trygg Hansa.
Avslag för Fabian och vi har inte rätt till något därifrån
Jag blir så jäkla less på allt ibland.
Vi ska kontakta jurist och tänker inte ge upp.
Men vi fixar det inte själva.
Ska bara kolla först så vår hemförsäkring täcker rättshjälp.

Söta lilla Selma blir hela två veckor idag. Hon kan redan både flina och lyfta huvudet.
På lördag ska hon och Fanny sova här med mig och Fabian.
Robert har fått tillåtelse att åka till Karlstad på hockey med några kompisar.
Han brukar få det en gång om året när han fyllt år.
Man måste sätta ner foten och visa vart skåpet ska stå ibland.
Han kan ju inte ränna ute som han vill hela tiden.
En gång per år anser jag som lagomt ;)

Fabian han var så fin idag i sin tigertröja jag sydde till honom.
Han gillade tigrarna på magen.
Nu vill jag bara sy mer kläder. Det är riktigt roligt.
Fabian skötte även tvätten idag.
Han hade plockat ur den ur maskinen och hade lagt i en blöja som tydligen skulle tvättas.
Han är så himla rolig.
En riktig liten spillevink. Nu sover han sött mitt lilla älskade hjärta.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Vilken barnförsäkring har ni tecknat hos Trygg Hansa?
    Blev idag varse om att vårdbidrag ger viss ersättning hos Trygg Hansa men det är kanske Trygga Barn plus som krävs för det?


    / En som känner igen sig

    SvaraRadera