Summa sidvisningar

fredag 2 januari 2015

Nytt år nya tag

Fabian sover middag. Jag somnade till i soffan och vaknar av ljuden av min underbara man som börjat med middagen i köket.

Vi var ut till Fanny och Jesper och hälsade på dom på förmiddagen.
Vi hade lite kakor med ut som vi bakade igår.
Dom bjöd på panacotta till finfikat. Tog fram finporslinet och allt.
Idag har dom datum för lilla bebisen att komma. Men den verkar inte ha någon större brådska ut.
Fanny var inställd på att gå över tiden med tanke på att jag gick 15 dagar över och hennes syster Elin hela 16 dagar över.
Vi blev båda igångsatta och det hoppas jag Fanny slipper.

Jag har mejlat min chef idag angående utebliven julklapp.
När vi kommer hem och kollar posten så ligger där ett brev om paket från kommunen.
Är det typiskt eller.
Har inte hämtat ut det än men hoppas det är en julklapp till mig.

Det var även ett nytt intyg från habiliteringen om Fabian. Det ska skickas till försäkringsbolaget och försäkringskassan.
Den 8 januari kommer det ett assistansbolag hit och pratar med oss.
Det är dags att ta nya tag igen med allt.
Det jobbiga är bara att jag är i en riktig svacka och bara gråter för minsta lilla.
Känner ingen effekt alls av medicinen jag börjat med.

Jag har ett pensionsspar sen år tillbaka. Nu är det nya ändringar angående dom och jag fixar inte ens att ringa dit och ändra det.
Får ångest av bara tanken på att ringa någonstans och prata med nån jag inte känner.
Är rädd att jag inte ska höra eller förstå vad dom säger.

Bloggar vidare sen för nu fick jag in nåt riktigt gott här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar