Summa sidvisningar

måndag 12 januari 2015

Två lyckopiller

Det är inte alla som är lyckligt lottade att få rå om två riktiga lyckopiller.
Fabian och Alice.
Två riktiga glädjespridare.

Måste införskaffa en syskonvagn. Skulle gå och handla idag.
Fick ta Alice på ryggen i bärselen och Fabian i vagnen.
På vägen hem började Alice gnälla till lite.
Nådde inte att se henne så vi tog en selfie och då såg jag att mössan åkt ner för ögonen.
Vi mötte en tjej alldeles efter att vi tog bilden.
Frågade om hon kunde hjälpa mig att dra upp mössan.
Nej men Hej Alice sa hon när hon lyfte på mössan
Stod ju hennes namn på mössan.
Alice blev nöjd och glad igen och vi kunde knalla vidare.
Fabian började då protestera, han såg att vi nästan var hemma och ville inte alls gå in.
Han ville gå mer.
Nej en billig syskonvagn så vi kan gå riktigt och dom kan även sova i vagnen båda två.

Körde hem Alice till Elin i sju tiden.
Då var hon nybadad och fin också.
Jag blir så glad av dom där två små busungarna.
Så snälla och goa med varandra. Inget gnäll eller kink. Dom är så nöjda och glada hela tiden. Är det nåt så är det mat eller sömn som behövs sen är det frid och fröjd igen.
Dom är min bästa medicinen.

Snart har jag ett till litet lyckopiller. Fanny kämpar på i värkar.
Hon är hemma än men nu börjar dom kännas på och det är runt sju minuter mellan dom.
Imorgon är jag nog mormor igen :)

Vi ska hyra ut vår lägenhet ett par dagar under VM.
Robert har mejlat som som skulle hyra dom första dagarna men ej fått svar.
Idag mejlade han igen och fick då till svar att det kört ihop sig för dom och att dom inte kunde hyra.
Kan man inte då tala om det så att vi kunnat tacka ja till andra som velat hyra.
Dålig stil tycker jag.
Det är ju väldigt bra läge.
15 minuters promenad till Lugnet stadion och mitt i centrum.
Får hoppas vi hinner få tag på nån ny. Står inte på förrän det börjar.

Imorgon ska jag Fabian,  Elin och Alice till öppna förskolan.
Nu väntar sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar