Summa sidvisningar

söndag 2 december 2018

Två olika tåg på en dag, vilken lycka!

 Jag började dagen med en promenad.
Sen fick jag skynda hem för att slänga i mig frukost och duscha innan vi skulle iväg och åka det gamla ångloket som gick i helgen.
 Fabian och Robert gick innan mig men jag hann fram innan dom ens kommit på tåget.
Det var en lyrisk kille som haft bråttom till tåget när dom skulle gå.
Han visst precis vad vi skulle göra.

 Spännande med all rök som var utanför tåget innan vi skulle åka iväg.
 Jag tror både pappa och Fabian tyckte att det var lika roligt att åka tåg.

 Konduktören kom och kollade våra biljetter.

 Vi åkte första turen som gick kl 10 och dimman hade inte hunnit lägga sig.
 Framme i Grycksbo åt vi korv med bröd i väntan på att loket skulle vända så att det kunde dra oss in till Falun igen.
 Spännande att se när loket skulle vända.

 Barnen åkte gratis men fick biljett ändå🙂

 Det var en trött Fabian när vi kom hem igen.
Han drog ner dynan från bänken och tog en vila på golvet.

 Efter vilan och lite mat i magen gick vi ner på stan där det var julskyltning.
Vi träffade på Tomten som bjöd på godis.
Fabian kan ju inte äta men tog en karamell till pappa.

Alltså han är så himla rolig.
Vi hade börjat gå en bit så vände han tillbaka mot Tomten igen.
"Te" (tre) säger han och håller upp ett finger, så tar han två karameller till av Tomten och ger till oss 😂☝️

 Stannade och kollade på ett litet tåg i ett skyltfönster.
Han pekade på tåget och sen på sig själv, ett sånt ville Fabian ha🚂💖


 Det åkte ett litet tåg på stan fram och tillbaka.
Det var fullsatt hela tiden.
 Vi hade handlat lite mjölk på Hemköp och skulle precis gå hem.
Då stod tåget utanför och Fabian gick fram och ville åka.
Det fanns två platser kvar så jag och Fabian fick plats.
Men han kan bli lite panikslagen ibland när vi delar på oss så Robert fick gå bredvid tåget medan vi åkte.

När tåget skulle vända klev några personer av och Robert kunde åka med oss tillbaka.

Två olika tågresor på en dag.
Vilken lyckodag för Fabian!
 När vi kom hem körde vi ett träningspass tillsammans.
Fabian som har full koll på allt hämtade träningsmatchen och mina papper med rehabövningar för magen😅

Sen agerade han extra tyngd för pappa när han skulle träna.
 Jag avslutade dagen med en kort promenad med ljudbok i öronen.
Hann inte gå så långt i morse så därför fick det bli en sväng till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar