Summa sidvisningar

torsdag 27 december 2018

Det sjukaste jag varit med om!

 Det tog en hel förmiddag att gå till lekparken och hem igen igår.

 Med så mycket frisk luft blir man trött efter att ha fått lunch.
Det bästa med jullov är att man kan sova middag.

 Klippte håret på Fabian dagen innan jul, men han tröttnade mitt i och drog iväg.
 Inte ens lönt att försöka mer då.
Men igår tog vi nya tag och finputsas lite på frisyren.
Inte helt tipp topp men bra mycket bättre än innan😀👌
 I morse vaknade jag och mådde hur bra som helst.
Satt och drack kaffe som jag alltid gör varje morgon.
Som ett slag i huvudet kom världens nackspärr från ingenstans!
Robert började ge massage och värmde vetekudde åt mig.
Inget hjälpte det minsta.

Jag har aldrig varit med om maken till nackspärr!
Det gjorde så förbaskat ont att jag knappt kunde röra mig alls.
Jag låg i samma ställning hela förmiddagen.

Klarade knappt av att få i mig lunch för att jag kunde inte få upp handen till munnen.
Mådde nästan illa av smärtan.

Hade sagt till Fanny att jag kunde ta hennes tjejer över dagen.
Min syster och hennes son skulle hälsa på oss idag.

Skrev till Fanny och sa att jag inte kunde ha flickorna då jag hade sån hemsk nackspärr.
Hon berättade då att när hon, mamma och min moster var i Spanien hade Fanny fått nackspärr.
Min moster hade då tryckt på en punkt på stortån på Fanny och hon hade blivit bra.

Strax under leden på stortån på den sida man hade ont i hade hon tryckt, bara ett jämt tryck i några minuter.
Jag var väldigt skeptisk men talade om för Robert och frågade om han kunde trycka på min tå.

Det gjorde han, efter en stund kände jag en konstig nästan obeskrivlig känsla.
Det var som om nån lyft nåt tungt bort från mig.
Jag kunde plötsligt vrida på huvudet och jag kände riktigt hur smärtan som bara sakta försvann!

Alltså hade jag inte upplevt det här själv hade jag aldrig trott på det!
Det sjukaste jag varit med om!
Från att inte knappt kunna röra mig alls till att kunna vrida på huvudet och lyfta armarna som vanligt igen.
Smärtan försvann inte helt, men den övergick som till en lindrig nackspärr.
Sen har det bara blivit bättre under dagen.

Sån himla märklig känsla!
 Nu orkade och klarade jag lätt av besök av min syster, hennes lilla Hugo och så kom Elin och Alice också hit.

 När syster och Hugo gått hem gick vi ut en sväng.
Tog en sväng förbi på nya Coop.

 Alice och Fabian hittade en rolig grej när vi skulle gå ut, Alice var dock lite bättre på att sticka fram ansiktet och titta ut än Fabian😅
 Nu har dom åkt buss hem med Robert och Fabian håller på att somna bredvid mig.
Själv sitter jag här, fortfarande smått chockad över den här upplevelsen med nackspärren som försvann av ett tåtryck....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar