Summa sidvisningar

torsdag 20 december 2018

Kan man träna mellan baken

 Nu har mitt jullov börjat.
2:a januari ska jag börja jobba igen.

Började lovet med att baka saffransbullar.
Här inte hunnit med någon promenad på 2 dagar och det riktigt kryper i kroppen.

 Så medan degen skulle jäsa gav jag mig ut på en rask promenad runt Tisken, ca 4 km blev det.
Alldeles lagom att kö.ma hem till färdigjäst deg.

Fint när man ser in över stan från andra sidan.
 Hem och bakade ut bullarna.
Sen skulle dom jäsa 30 minuter till.
 Då körde jag ett hemmapass under tiden.
 Lagom mör i kroppen var det bara att grädda dom färdigjästa bullarna sen.

Börjar äntligen att känna mig någotsånär hel och starkare i kroppen efter operationen.
Så otroligt skönt.
 Inte en enda bulle har jag smakat heller.
Jag tog en skål med keso, vaniljkvarg och vindruvor istället.

Perfekt att utnyttja tiden till träning när degen ska jäsa.
Det var inte sista gången😊

Imorgon kommer alla småtjejerna hit och leker med oss.
Tänkte jag skulle ta dom med mig ut alla 4.
Kommer att bli lite som att backa 20 år i tiden.

Tänk vad jag och barnen var ute och gick jämt.
Vi bodde dryga 3 km från centrum i byn och jag släpade på vagn och pulkor fram och tillbaka med 4 små barn.

Jag kunde ha tre barn i vagnen och en i pulka bakom fäst i ett band jag hade runt midjan.
Inte undra på att gravidkilona trillade av en snabbt då 😅

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar