Summa sidvisningar

fredag 14 december 2018

Rånarjakt, julpynt och halkfritt

 I morse gav jag mig ut på en livsfarlig promenad efter stan isiga gator.
Tyckte det var skönt att komma hem och koppla av när man gått på helspänn i nästan en timme.

Men nån vidare avkoppling blev det inte.
Robert ringde och sa att det kryllade av poliser utanför oss.
Kollade ut och fick se en polis med hund alldeles nedanför vår balkong !

Ringde Elin och Fanny som kollade på nätet och såg att det varit ett rån på Guldfynd på stan!
En man i rånarluva hade slagit sönder nån monter och sen flytt över vår gård.
Jag måste dörren och vi höll oss inne.

Jag vet inte om dom blandat ihop rånarluva med tomteluva för det var en polis utanför sovrumsfönstret och en snubbe i tomteluva...

 Rånaren är tydligen fortfarande på fri fot.
Jag kommer att försöka hålla mig på fötterna imorgon.
Idag kom mina nya icebugs och dom behövs verkligen så halt som det är ute nu.

 Robert har hjälpt en kompis att flytta efter jobbet.
Jag och Fabian har städat och gjort lite julfint i fönstren.
Han gillade mest sin lilla gran han fick på sitt rum i fönstret.
Han har blivit så himla förkyld i natt som var.
Helt tät i näsan och sovit så oroligt (mer än vanligt)

 Hade ett trähjärta på mitt syrum jag lindade en belysning runt.
Blev jättefint.
 Stoppade en ljusslinga i ett litet hus som lyser upp i vårt sovrumsfönster.
 Så här jag köpt några gamla äppellådor som egentligen är tänkt att ha med när vi står på julmarknaden.
Men jag tycker dom är så fina så dom får stå framme jämt🙂
 Gjort en egen liten hörna åt mina tomtar också.
Jag ligger några hundra tomtar efter min svärmor dock.
Hon skulle kunna fylla ett par rum med sina tomtar 😄

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar