Summa sidvisningar

torsdag 6 december 2018

Tandläkarbesök, sömnad och julbord

 Varje morgon vaknar man med några bilar och dinosaurier i sängen.
Och så en liten sötprick mitt bland alla saker 😍
 Den lilla sötpricken var hos tandläkaren i veckan.
Han var så duktig.
Efter mycket om och men hann tandläkaren till och med räkna alla tänderna i hans mun.
Han har lite tandsten men tänderna är hela och fina för övrigt.
Vi använder eltandborste på Fabian.
Allt ska gå så fort när det gäller honom och då känns det som att eltandborste hinner göra rent bäst 🙂

 Jag har fått en julklapp i förskott av min mamma.
Världens snyggaste lampa! 👌
 Och så är jag i full gång med att sy kuddar till julmarknaden som är på söndag.
Jag gör ingen likt den andra.
 Ska baka päronbiskvier och ta med upp och sälja också.
Får fixa dom på lördag förmiddag.
 Vi har julbord både på fredag och lördag så tiden är knapp att fixa med det sista inför marknaden.
 Bakade en god saffranskaka i långpanna på jobbet, den hade vi till kaffet efter grötlunchen som vi hade idag.
 Idag på kvällen var jag på julbord med arbetskamraterna.
Lika trevligt varje år.
 I år var maten bättre än någonsin!
Fantastiskt gott var det, bra jobbat med tanke på hur mycket mat som gjorts och serveras till 2000 personer.

 Det är inte det lilla julbordet kommunen bjuder oss på.
Massor med godsaker och så underhållning till det.

Jag gick dock hem tidigt precis när underhållningen drog igång.
Jag blir lite rastlös att bara sitta vid ett bord sådär i timmar.
Jag gick hem och sydde nån mer kudde istället😁

Imorgon blir det julbord med Omtanken, Fabians assistansbolag.
Då är det ingen risk att jag behöver sitta still i timmar.
Då får jag jaga Fabian som irrar omkring överallt istället.
Har jag tur hinner jag få i mig nån bit mat också 😅

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar