Summa sidvisningar

söndag 30 december 2018

Höga berg och djupa dalar

 Det här varit mycket lek, bus och många barn över jullovet.

 Jag och Fabian åkte med Robert ut till Grycksbo för att hämta Selma och Lovis.
Vi åkte buss hem...
 ....och den kördes av Robert som jobbat extra hela veckan.

 Dom tyckte att det var roligt att åka buss🙂
 Vissa höll till och med på att somna på bussen för att det var så mysigt och avkopplande.

 Selma och Lovis vill nästan alltid bada när dom är hos oss.
 Dom har inget badkar hemma, Fabian ville först inte bada men ändrade sig efter en stund.
 Herregud vad dom plaskade och busade, jag var lika blöt som dom fast jag satt bredvid😅
Dom hade så kul och jag höll på att skratta på mig åt dom som dom härjade runt i badet.

 Efter badet blev dom trötta, dom hade även hunnit äta däremellan.
 Selma var så gullig och bäddade ner Fabian och Lovis under varsin filt.

 Sen lade hon sig själv skafötters med Fabian, så låg dom och kollade på film❤
Dom var stilla alla tre i säkert hela 5 minuter😅

Fanny kom och hämtade tjejerna på kvällen, dom ville vara kvar båda två sötnosarna.
Fabian somnade direkt dom åkt hem.
Dom hade lekt och sprungit runt i timmar och haft så himla roligt ihop.
 Jag fick en försenad julklapp av mina stora barn.
Världens finaste tavla på Fabian❤
Jag blev så glad att tårarna sprutade.
Så otroligt fin tavla!
 Några promenader har jag lyckats komma ut på, nackspärren gav med sig snabbare än jag nånsin varit med om tidigare.


 Men....Jag Här även hållt på att dö tristessdöden...
Eller nästan drunknat i all tvätt...

5 gånger har jag fått tvätta sängkläder och täcken den här veckan!
Suttit hemma utan bil, Fabian går det inte att gå ut och gå med längre.

Han vill gå själv och då kommer man ca 10 meter på en halvtimme om man har tur.
Han ska stanna och plocka snöklumpar hela tiden.
Kan inte ens gå och handla med honom längre.
Lite tråkigt faktiskt.

Det är ju såklart jättebra att han vill gå själv, men det kan vara skönt och få lite tempo ibland så man inte fryser fast.

Ibland känns allt bara lite jobbigt och tråkigt.
Jag vill göra nåt kul, komma bort, ladda om och komma hem med nya tag...

 Idag tog vi oss i alla fall ända till lekparken och plockade snöklumpar där.

 Han är då som en stor sol och alltid glad, eller för det mesta i alla fall.
Man blir glad av honom.
 Men det gäller att ha ett ständigt vakande öga på honom.
Han ska ha allt i munnen och jag är livrädd att han ska slicka på nån stolpe och fastna med tungan nu när det är så kallt ute.


 Nu sover han sött, jag sitter uppe och väntar på att Robert ska komma hem så att jag kan köra hem Fanny.
Dom har varit i Karlstad på hockey idag.

Själv har jag kollat sista minuten resor till Gran Canaria.
Hade jag inte varit så feg hade jag lätt åkt en vecka ensam.
En vecka med sol och värme, långa promenader och ljudböcker.
Lugn och ro.
 Mitt lördagsnöje på kvällen blev inte en krogrunda med vänner utan en mil i -4° med ljudbok i öronen.

Så nu har jag gnällt klart....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar