Summa sidvisningar

lördag 2 november 2013

Utlandsresor

Två gånger har vi varit utomlands tillsammans jag och Robert.
Första gången var till Egypten (Egyptsien som Robert trodde att de hette)
Ingen av oss hade nånsin varit där så vi bestämde att våran bröllopsresa fick bli dit.
Robert hade inte flugit på flera år och hade väl varit några storlekar mindre då.
Han satt som klistrad i sin flygplansstol och det kom en flygvärdinna med en förlängningsrem till bältet då det som fanns inte räckte runt hans mage.
Bordet gick knappt att fälla ner och det var inte det lättaste för honom när vi skulle äta. Att gå på toa va inte ens att tänka på.
Fick en smärre chock när vi landat och såg att själva flygplats byggnaden var ett stort tält!
Allt såg jätterisigt och lortigt ut.
Blev en lång busstur till vårt hotell. Har nog aldrig sett så mycket skräp i mitt liv. Förutom på tippen då.
Låg skräp precis överallt!
När vi väl kom fram var vårt hotellområde som en oas mitt i öknen.
Man fick hålla sig inom området som i alla fall var rätt stort.
Fanns en egen konstgjord lagun där till och med.
Var ganska långt till havet från hotellet.
Gick bussar från hotellet till havet flera gånger om dagen.
Väl vid havet fick man hålla sig inom området som tillhörde hotellet.
De som var bra var väl att vi hade all inklusive och då fanns även mat och dryck nere vid havet.
Dess värre var vattnet iskallt så de gick inte att bada i de.
Robert som aldrig frös gick ut i havet, rätt långt ut.
När han kom in igen upptäckte han att han tappat sina slipade solglasögon.
Arg som ett bi travade han ut igen. Hade väl aldrig kunnat tro att han skulle hitta dom.
Men han hade tur! Rätt som de var såg han nåt på botten och där var dom.
Hade varit lättare att hitta en nål i höstack!
Är en bild på Robert, man ser hans röda shorts lysa upp där han går och letar i vattnet :)
En vecka var vi där. Första dagarna var iskalla tyckte jag, inte Robert. Han låg och solade, jag huttrade i en fleecetröja!
Sista dagarna blev varmare.
Tog en båtresa en dag ut till en ö där vi skulle snorkla för första gången.
Har aldrig sett ett sånt klart vatten i hela mitt liv!
Den upplevelsen var magisk för oss båda! Så otroligt vackert!! Som att flyta omkring i ett enda stort akvarium. Alla fiskar och färger var som i en dröm!
I början var de svårt att snorkla och jag fick nästan panik i vattnet. Kunde inte få till de med andningen. Efter ett tag lyckades jag slappna av och kunde bara flyta omkring och njuta av allt jag såg.
En vecka går fort. Hemresan blev allt utom bra för Robert som blivit dålig i magen under veckan (värre än vanligt)
Han satt och höll sig i drygt 5-6 timmar på planet hem!
Han fick inte plats på toan stackarn!
Fastkilad i flygstolen med förlängning på bältet och matbrickan på magen.... Fy vad jag tyckte synd om honom.
Väl på Arlanda sprang (sprang är väl och ta i) han på toa!
Hemma var det världens busväder! Snöade som bara den!
Kl var typ ett två på natten. Hade träffat på ett annat par från Falun som bodde på samma hotell som oss.
Dom skulle ha åkt tåg hem men de hade blivit inställt så dom fick åka med oss.
Gissa om de var skönt att komma hem efter den resan. Mest för Robert.
Andra semestern gjorde vi till Gran Canaria. Vilken skön semester vi skulle ha!
De hade vi också, dom första fyra dagarna. Robert började varje morgon med en löptur.
Vi promenerade flera mil om dagen och såg oss omkring. De var så himla skönt och bra. Till dag fyra.
Vi fick gallstensanfall både jag och Robert. Mitt släppte efter medicin men inte Roberts.
Han blev jättedålig! Kräktes och hade jätteont. Bara låg hela tiden på rummet. Kunde inte äta eller göra nåt alls, inte ens bada i poolen eller njuta av solen...
Jag blev riktigt orolig och längtade bara hem.
Dagen vi skulle hem var han lite piggare. Flygresan gick då bra både dit och hem. Den här gången fick han plats utan extra rem. Kunde gå på toa och fälla ner bordet som vilken vanlig kille som helst.
Fatta vilken lycka.
Robert ser lite ledsen ut för han ville ändå inte åka hem :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar