Summa sidvisningar

torsdag 28 november 2013

Tur att jag har dålig smak

Uppvisningen av hönan gick bra igår även om det är en fruktansvärd upplevelse.
Spatlar och verktyg så man känner sig vidöppen överallt.
Slurpade till när allt skulle plockas ut igen, tittade ner och såg henne inte. Trodde ett snabbt ögonblick att hon ramlat in men hon hade bara böjt sig fram till papperskorgen! Pjuh!!
Hur förklarar man för sin man annars när man ska till och mysa lite och det kommer en barnmorska utkrypande?
Jag och Fabian hämtade upp Robert när han jobbat klart så åkte vi och handlade.
Jag har varit jätteduktig och gjort massor med mat till Fabian och fryst in i färdiga portioner.
Blir lite orolig, måste ringa och prata med nån men vet inte riktigt vart. Börjar med bvc kanske. Tycker han blir mer och mer känslig när han ska äta. Sätter i halsen jättelätt. Måste mixa allt till en puré noga och ändå tar det jättelång tid för honom att äta och han sätter i halsen hela tiden.
Tänker om det kan ha med musklerna att göra.
Han åt lättare förut. Är visserligen lite förkyld och slemmig i halsen än så hoppas det bara beror på det. 
Han älskar att busa med Fanny :)
Igår kväll var han ett riktigt busfö och skrattade så han nästan kiknade. Det låter så himla underbart och man skrattar så tårarna rinner själv.
Han har blivit riktigt snabb i sin stol. Hoppar fram och tränger sig in överallt om man öppnar kylskåpet eller något annat. Hälsenorna hänger som slamsor numera.
Jag och Robert kollade bonde söker fru igår. Det kom en låt med Björk, jag sa att henne var det länge sen jag lyssnade på.
Det är tur att du har dålig smak säger Robert då.
Jaha säger jag, varför det?
Jo för att annars hade inte jag varit gift...
Min älskade fina man. Tjock som smal alltid finast i mina ögon ändå <3
Han sätter alltid mig och Fabian i första hand. Jag känner mig så trygg med honom.

1 kommentar:

  1. Ha ha haaaa! Höll på å garva ihjäl mig vid episoden med hönan!!!Ha haaa!!
    /Ulrika J H

    SvaraRadera