Summa sidvisningar

fredag 22 november 2013

Lite drygt en månad kvar till jul

Tänk att det bara är drygt en månad kvar till julafton.
När jag var liten var min dagmammas man alltid Tomte åt oss. Fast jag trodde såklart att det var riktiga Tomten. Han som bodde på Tomteberget i Rog.
När min dagmamma fyllde 50 år så grinade jag och blev jätteledsen.
Min mamma undrade såklart vad jag var så ledsen över för de.
Jo, jag trodde att hon snart skulle dö när hon blev så gammal och jag ville ha henne kvar för jag tyckte om henne så mycket.
Nu är jag snart 50 själv :)
Iris som hon hette, fast jag kallade henne alltid för Tant Iris fanns kvar ända tills för något år tillbaka :)
Det var så kul för att när mina barn var små hade dom samma Tomte som mig.
Han var så snäll och kom och tomtade för mig fast jag var vuxen. Eller var det mina barn kanske ;)
Det är jag och Tomten på ena bilden och Elin och Tomten på andra.

2 kommentarer:

  1. Ja tänk att denna tomte har jag saknat i många år vår alldeles riktiga tomte kan inte glömma när thomas kom hem från skolan och var så ledsen för dom andra barnen sa i skolan att de inte fanns någon riktig tomte och han trodde ju att de var en äkta tomte som kom år efter år till och med mina barn har fått uppleva denna riktiga tomte veronica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har för mig att Jerker och Thomas trodde på tomten väldigt länge tills nån förstörde de :)

      Radera